פורום אקלימוס
טוען את הקהילה...
דוגמת באנר פרסומת

פרטי קבוצה

Global Moderators

מנהלים

כיתוב בבעיות טעינה
לכניסה

  • RE: לקראת קיץ רותח חלק 3

    אפיק ים סוף בפריז הגיעו אתמול ל-40.9 בהיסטוריה היה רק 5 ימים מעל 40 מעלות בפריז. פעם ראשונה ב-1947 אחר כך ב-2019 ואז 2022 והשנה כבר פעמים.
    אגב אני מבין שאתה לא מאין ל-44.4 שנמדד בירושלים לפני כ-140 שנה.

    פורסם בתוכן גולשים
  • RE: לקראת קיץ רותח חלק 3

    אוהב גשם ולא בוץ חבל שהם לא מעודכנים כי כבר אתמול השיא נשבר והיה על 30.0

    פורסם בתוכן גולשים
  • RE: לקראת קיץ רותח חלק 3

    עוד כמה דברים. 1. גילגל התחנה החמה ביותר בישראל נמצאת בגובה 255- וטירת צבי רק 220- פער קטן למדי.
    2. השירות המטאורולוגי טוען שתחנת הגילגל נמצאת במיקום שפוגע מעט בחום ולכן טמפרטורות השיא יותר חמות מהסביבה, כלומר מזייפת ויותר חמה.
    3. השיא של 54 אושר גם על ידי WMO
    Screenshot_20260623_155413_Chrome Beta.jpg

    פורסם בתוכן גולשים
  • RE: לקראת קיץ רותח חלק 3

    אפיק ים סוף אני אכתוב את זה שוב, לא חסר מקרים ששיא החום היה צפוני יותר. ע"ע צרפת שיותר חמה מאשר ספרד הדרומית.
    בכללי קלייה מדדה 51+ וזה שיש את ים המלח שממתן, אני די בטוח שאם ים המלח לא היה אז גם שם היו מגיעים לכמעט 54.
    בקיצור צריך לבדוק מה היה הסינופטיקה שם אבל לא מצאתי איך.
    מה שכן אין ספק שפעם המדים היו פחות מדויקים אבל זה מה היה אז.

    פורסם בתוכן גולשים
  • RE: לקראת קיץ רותח חלק 3

    אפיק ים סוף אני הבאתי בידיעה את קלייה ואת יריחו.
    באופן כללי בכלל לא מחייב ששיא החום יהיה בגלגל, הרבה פעמים דווקא שיא החום במישור החוף (בשקעים שרביים) והרבה פעמים בצפון זה תלוי בסך הכול איפה מרכז הרכס יושב. זה כן שמצב פשוט שיא החום באזור הגלגל אם כי לא תמיד.

    פורסם בתוכן גולשים
  • RE: לקראת קיץ רותח חלק 3

    אפשר לפקפק בזה, אבל השמ"ט מכיר בזה, והשמ"ט ידע להוריד שיאים שהתבררו כטעות. מה גם שלכל אורך בקעת הירדן היו מעל 50 מעלות, כך שגם אם נגיד היה זיוף, הוא לא היה משמעותי.
    אגב לגבי כווית יש חילוקי דעות האם היה 53.9 או 54.

    פורסם בתוכן גולשים
  • RE: לקראת קיץ רותח חלק 3

    השנה אולי הקיץ לא רותח אבל לפני 84 שנים כן...
    כי היום לפני 84 שנה נמדד שיא החום בישראל עם 54 בטירת צבי, 51.2 בקלייה, 50.5 בירחו.
    המינימום בלילה היה בירושלים 30.5 ובטבריה 36.

    פורסם בתוכן גולשים
  • RE: עדכוני התפתחות סופר אל ניניו.

    נתי, הגיוני שטווח העלייה אינו אינסופי. העניין הוא שגם המודלים וגם המצב בשטח מראים שאין סיבה לחשוב שהעלייה תיעצר.
    אגב, מכיוון שמדובר באנומליה, אנחנו רחוקים רק כ-0.5 מהשיא הטמפרטורה שהיה אז, כשאז זה היה +3 באנומליה, ועכשיו אנחנו רק כ-1.7 מעל הממוצע.

    פורסם בתחזית מודלים
  • RE: עדכוני התפתחות סופר אל ניניו.

    גשם עד בלי די אמר בעדכוני התפתחות סופר אל ניניו.:

    נתי זה מה שהגבתי שם. השם שם לא אמיתי 🙃
    ההבדל העיקרי שאז התחלנו את העליה ממצב אל ניניו חלש/ ניטרלי

    הפעם אנחנו התחלנו במצב לה ניניה ולכן בממוצע של מרץ עד מאי אנחנו פחות חמים, אבל אם נסתכל על המצב כעת אנחנו בטמפרטורות הכי חמות מאז תחילת המדידות נכון לתאריך. כל הסימנים מראים שאנחנו בדרך לאל ניניו קטסטרופלי.

    בהמשך להודעה שלי אז זה גרף של הטמפרטורה באזר 3.4 הרלוונטי
    22:06 20/06/2026
    בעיגול הכתום זה המצב עכשיו והחץ האדום זה השיא בשנת 2015
    WA_1781981659803.jpeg oisst2.1_nino3.4_sst_day.png 20260620_220326.jpg

    כן אבל אני עדין רוצה להבין, אוקי אז התחלנו הרבה יותר מנמוך מ 2105 ומאז העלייה מטורפת. אבל מה הסיכוי להגיע לשיא של 2015. הרי אם התחלנו נמוך ומסתמא טווח העלייה הוא לא אין סופי אז הסיכוי להגיע לשיאים ההיסטוריים נמוכה יותר מאז, לא?

    פורסם בתחזית מודלים
  • RE: עדכוני התפתחות סופר אל ניניו.

    נתי זה מה שהגבתי שם. השם שם לא אמיתי 🙃
    ההבדל העיקרי שאז התחלנו את העליה ממצב אל ניניו חלש/ ניטרלי

    הפעם אנחנו התחלנו במצב לה ניניה ולכן בממוצע של מרץ עד מאי אנחנו פחות חמים, אבל אם נסתכל על המצב כעת אנחנו בטמפרטורות הכי חמות מאז תחילת המדידות נכון לתאריך. כל הסימנים מראים שאנחנו בדרך לאל ניניו קטסטרופלי.

    בהמשך להודעה שלי אז זה גרף של הטמפרטורה באזר 3.4 הרלוונטי
    22:06 20/06/2026
    בעיגול הכתום זה המצב עכשיו והחץ האדום זה השיא בשנת 2015
    WA_1781981659803.jpeg oisst2.1_nino3.4_sst_day.png 20260620_220326.jpg

    פורסם בתחזית מודלים