פורום אקלימוס
טוען את הקהילה...
דוגמת באנר פרסומת

פרטי קבוצה פרטי

אתה המשתמש המוביל

המשתמש המוביל ביותר בפורום

רשימת חברי הקבוצה

כיתוב בבעיות טעינה
לכניסה

  • RE: עדכוני התפתחות סופר אל ניניו.

    נתי, הגיוני שטווח העלייה אינו אינסופי. העניין הוא שגם המודלים וגם המצב בשטח מראים שאין סיבה לחשוב שהעלייה תיעצר.
    אגב, מכיוון שמדובר באנומליה, אנחנו רחוקים רק כ-0.5 מהשיא הטמפרטורה שהיה אז, כשאז זה היה +3 באנומליה, ועכשיו אנחנו רק כ-1.7 מעל הממוצע.

    פורסם בתחזית מודלים
  • RE: עדכוני התפתחות סופר אל ניניו.

    נתי זה מה שהגבתי שם. השם שם לא אמיתי 🙃
    ההבדל העיקרי שאז התחלנו את העליה ממצב אל ניניו חלש/ ניטרלי

    הפעם אנחנו התחלנו במצב לה ניניה ולכן בממוצע של מרץ עד מאי אנחנו פחות חמים, אבל אם נסתכל על המצב כעת אנחנו בטמפרטורות הכי חמות מאז תחילת המדידות נכון לתאריך. כל הסימנים מראים שאנחנו בדרך לאל ניניו קטסטרופלי.

    בהמשך להודעה שלי אז זה גרף של הטמפרטורה באזר 3.4 הרלוונטי
    22:06 20/06/2026
    בעיגול הכתום זה המצב עכשיו והחץ האדום זה השיא בשנת 2015
    WA_1781981659803.jpeg oisst2.1_nino3.4_sst_day.png 20260620_220326.jpg

    פורסם בתחזית מודלים
  • RE: עדכוני התפתחות סופר אל ניניו.

    נכון לאתמול (העדכון האחרון), האל ניניו ממשיך לזנק עמוק לתוך שיאים חדשים שלא נמדדו מעולם בתאריך זה. אנחנו כבר ב-+1.68, כאשר +2 ייחשב כבר כסופר אל ניניו.
    WA_1781981659803.jpeg

    פורסם בתחזית מודלים
  • RE: תחזית לעונה הקרובה.

    ז'ק אם אתה רוצה שלג תבדוק גם את התחזית של בועז דיין שהיא גם מושלגת.

    פורסם בתחזית מרשמלו
  • תחזית לעונה הקרובה.

    אכן,שנת אל ניניו בפתח.לא נכנס כעת לרמת הוודאות בעוצמתה או בכלל לרמת העוצמה שלה,התחזית תתקיים עם אל ניניו או בלעדיו ואיננה מבוססת משיקול התחממות או התקררות האוקיינוסים אלא מנתונים שגם אותה התחממות או התקררות הינם חלק מהם ולא עיקר.
    גשמי קיץ עשויים לרדת גם ביולי גם באוגוסט.טמפ סהכ נוחות ללא ארועי קיצון אם כי גל חום פה ושם יהיה כולל בספטמבר.
    מאמצעו של ספטמבר המפות יחלו לזהות שקעי רום עמוקים ממערב לנו וכבר משלישו האחרון נקבל ארוע גשם.
    יש לציין את אזור מערב הים התיכון ואף את מרכזו עם ארועים קיצוניים בסוף ספטמבר ואמצע אוקטובר.
    סתיו מורכב עם טמפ ממוצעות אך מס לא גדול מידי אך עוצמתי מאוד של ארועי גשם בכל או רוב האזורים.סתיו ממוצע עד 30 אחוז מעל הממוצע ברוב המקומות ובמקומות בודדים 10 אחוז פחות.תחילת חורף עם גל קור כבר בסוף נובמבר עד סוף דצמבר,וחורף שיחל עם שלג בהרים כבר בשליש אחרון של דצמבר.באחד מחדשי החורף גל חום יחסי אך קצר בכל הארץ ולאחריו גל מושלג (2013 בערך). חורף ממוצע עד מעל הממוצע ברוב הנקודות עם 3-5 ארועי קיצון! נמשיך ונעדכן.

    פורסם בתחזית מרשמלו
  • עדכוני התפתחות סופר אל ניניו.

    בזמן האחרון האל ניניו ממשיך להתחזק אז החלטתי לתת לו שירשור יעודי.
    בינתיים צפי המונסון של NOAA שלפני שבוע רק הכריזו שאנחנו תחת אל ניניו נראה "מעניין", 63% לסופר אל ניניו ועוד כמעט 30% לסתם אל ניניו חזק, ה-10% הנותרים מתחלקים על אל ניניו וסתם מצב ניטרלי.
    20260618_171835.jpg
    מבחינת המים שתחת פני הים שאמורים לעלות בגל קלווין אוקייני.
    ההסבר כאן בעזרתו של ג'ימיני.
    (במצב תקין, רוחות הסחר באוקיינוס השקט דוחפות את המים החמים מערבה, בעוד שבמזרח עולים מים קרים ממעמקים.
    ​כאשר הרוחות הללו נחלשות, שיווי המשקל מופר והמים החמים זורמים בחזרה מזרחה. התהליך קורה באמצעות גל קלווין אוקייני – גל תת-קרקעי מסיבי הנע לאורך קו המשווה עמוק מתחת לפני הים. כשהגל מגיע למזרח האוקיינוס, הוא מדכא את עליית המים הקרים (Upwelling). התוצאה היא התחממות חריגה ורחבה של פני הים – המנוע המרכזי של תופעת האל ניניו)
    אפשר לראות את המים החמים שממשיכים לנוע ואפילו יצירה של גל חדש במערב האוקיינוס השקט.

    IMG-20260618-WA0397.jpg

    בתכלס טמפרטורות אזור 3.4 שזה האזור הרלוונטי לנו כבר ממש חם עם 1.56 מעל הממוצע.
    IMG-20260618-WA0398.jpg

    פורסם בתחזית מודלים
  • RE: מודלים - תמוז תשפ''ו

    ז'ק 👀

    בכול אופן הים התיכון טמפרטורות קבועות ואנמוליה משתנה.
    lastAnomaly_detrended (1).png lastSSTMap.png

    פורסם בתחזית מודלים
  • RE: מודלים - חודש סיון

    אם נוריד את ההתחממות הקבועה אז אנחנועדיין מתחת לממוצע של ה-10 ביוני.
    lastAnomaly_detrended.png

    פורסם בתחזית מודלים
  • RE: סיון תשפ"ו תחזית מזג אוויר מהחזאים השונים [לתת קרדיט]

    ברוכים הבאים לאל ניניו חזק כ-1.5 מעל הממוצע. נשאר עוד 0.5 בשביל שניכנס לסופר אל ניניו.
    20260607_004931.jpg

    פורסם בתחזית מודלים
  • RE: מודלים - חודש סיון

    במפה הזו זה טמפרטורת הים שנמדדה.
    lastSSTMap.png
    במפה הזו אנומליה רגילה.
    lastAnomaly.png
    ובמפה הזו זה אנומליה בקיזוז ההתחממות הקבועה של השנים האחרונות.
    lastAnomaly_detrended.png
    בקיצור המצב שלנו מעולה ושל מערב אירופה גרוע

    פורסם בתחזית מודלים