נתי, הגיוני שטווח העלייה אינו אינסופי. העניין הוא שגם המודלים וגם המצב בשטח מראים שאין סיבה לחשוב שהעלייה תיעצר.
אגב, מכיוון שמדובר באנומליה, אנחנו רחוקים רק כ-0.5 מהשיא הטמפרטורה שהיה אז, כשאז זה היה +3 באנומליה, ועכשיו אנחנו רק כ-1.7 מעל הממוצע.
פרטי קבוצה פרטי
אתה המשתמש המוביל
המשתמש המוביל ביותר בפורום
רשימת חברי הקבוצה

לכניסה
-
RE: עדכוני התפתחות סופר אל ניניו.פורסם בתחזית מודלים
-
RE: עדכוני התפתחות סופר אל ניניו.פורסם בתחזית מודלים
נתי זה מה שהגבתי שם. השם שם לא אמיתי

ההבדל העיקרי שאז התחלנו את העליה ממצב אל ניניו חלש/ ניטרליהפעם אנחנו התחלנו במצב לה ניניה ולכן בממוצע של מרץ עד מאי אנחנו פחות חמים, אבל אם נסתכל על המצב כעת אנחנו בטמפרטורות הכי חמות מאז תחילת המדידות נכון לתאריך. כל הסימנים מראים שאנחנו בדרך לאל ניניו קטסטרופלי.
בהמשך להודעה שלי אז זה גרף של הטמפרטורה באזר 3.4 הרלוונטי
22:06 20/06/2026
בעיגול הכתום זה המצב עכשיו והחץ האדום זה השיא בשנת 2015

-
RE: עדכוני התפתחות סופר אל ניניו.פורסם בתחזית מודלים
נכון לאתמול (העדכון האחרון), האל ניניו ממשיך לזנק עמוק לתוך שיאים חדשים שלא נמדדו מעולם בתאריך זה. אנחנו כבר ב-+1.68, כאשר +2 ייחשב כבר כסופר אל ניניו.

-
RE: תחזית לעונה הקרובה.פורסם בתחזית מרשמלו
ז'ק אם אתה רוצה שלג תבדוק גם את התחזית של בועז דיין שהיא גם מושלגת.
-
תחזית לעונה הקרובה.פורסם בתחזית מרשמלו
אכן,שנת אל ניניו בפתח.לא נכנס כעת לרמת הוודאות בעוצמתה או בכלל לרמת העוצמה שלה,התחזית תתקיים עם אל ניניו או בלעדיו ואיננה מבוססת משיקול התחממות או התקררות האוקיינוסים אלא מנתונים שגם אותה התחממות או התקררות הינם חלק מהם ולא עיקר.
גשמי קיץ עשויים לרדת גם ביולי גם באוגוסט.טמפ סהכ נוחות ללא ארועי קיצון אם כי גל חום פה ושם יהיה כולל בספטמבר.
מאמצעו של ספטמבר המפות יחלו לזהות שקעי רום עמוקים ממערב לנו וכבר משלישו האחרון נקבל ארוע גשם.
יש לציין את אזור מערב הים התיכון ואף את מרכזו עם ארועים קיצוניים בסוף ספטמבר ואמצע אוקטובר.
סתיו מורכב עם טמפ ממוצעות אך מס לא גדול מידי אך עוצמתי מאוד של ארועי גשם בכל או רוב האזורים.סתיו ממוצע עד 30 אחוז מעל הממוצע ברוב המקומות ובמקומות בודדים 10 אחוז פחות.תחילת חורף עם גל קור כבר בסוף נובמבר עד סוף דצמבר,וחורף שיחל עם שלג בהרים כבר בשליש אחרון של דצמבר.באחד מחדשי החורף גל חום יחסי אך קצר בכל הארץ ולאחריו גל מושלג (2013 בערך). חורף ממוצע עד מעל הממוצע ברוב הנקודות עם 3-5 ארועי קיצון! נמשיך ונעדכן. -
עדכוני התפתחות סופר אל ניניו.פורסם בתחזית מודלים
בזמן האחרון האל ניניו ממשיך להתחזק אז החלטתי לתת לו שירשור יעודי.
בינתיים צפי המונסון של NOAA שלפני שבוע רק הכריזו שאנחנו תחת אל ניניו נראה "מעניין", 63% לסופר אל ניניו ועוד כמעט 30% לסתם אל ניניו חזק, ה-10% הנותרים מתחלקים על אל ניניו וסתם מצב ניטרלי.

מבחינת המים שתחת פני הים שאמורים לעלות בגל קלווין אוקייני.
ההסבר כאן בעזרתו של ג'ימיני.
(במצב תקין, רוחות הסחר באוקיינוס השקט דוחפות את המים החמים מערבה, בעוד שבמזרח עולים מים קרים ממעמקים.
כאשר הרוחות הללו נחלשות, שיווי המשקל מופר והמים החמים זורמים בחזרה מזרחה. התהליך קורה באמצעות גל קלווין אוקייני – גל תת-קרקעי מסיבי הנע לאורך קו המשווה עמוק מתחת לפני הים. כשהגל מגיע למזרח האוקיינוס, הוא מדכא את עליית המים הקרים (Upwelling). התוצאה היא התחממות חריגה ורחבה של פני הים – המנוע המרכזי של תופעת האל ניניו)
אפשר לראות את המים החמים שממשיכים לנוע ואפילו יצירה של גל חדש במערב האוקיינוס השקט.
בתכלס טמפרטורות אזור 3.4 שזה האזור הרלוונטי לנו כבר ממש חם עם 1.56 מעל הממוצע.

-
RE: מודלים - חודש סיוןפורסם בתחזית מודלים
אם נוריד את ההתחממות הקבועה אז אנחנועדיין מתחת לממוצע של ה-10 ביוני.

-
RE: סיון תשפ"ו תחזית מזג אוויר מהחזאים השונים [לתת קרדיט]פורסם בתחזית מודלים
ברוכים הבאים לאל ניניו חזק כ-1.5 מעל הממוצע. נשאר עוד 0.5 בשביל שניכנס לסופר אל ניניו.

-
RE: מודלים - חודש סיוןפורסם בתחזית מודלים
במפה הזו זה טמפרטורת הים שנמדדה.

במפה הזו אנומליה רגילה.

ובמפה הזו זה אנומליה בקיזוז ההתחממות הקבועה של השנים האחרונות.

בקיצור המצב שלנו מעולה ושל מערב אירופה גרוע

