פרטי קבוצה פרטי

זקן השבט

רשימת חברי הקבוצה

כיתוב בבעיות טעינה
לכניסה

  • RE: שרשור מעקב לקראת חג סוכות.

    ובנתיים עד שיגיע הגשם (בתקוה שלא בסוכות), החמה יצאה היום מנרתיקה, לפחות כאן בבני- ברק. 34.6 מעלות בצהרי היום, זינוק חד של כמעט 8 מעלות יותר מטמפרטורת המקסימום שנרשמה כאן אתמול.

    פורסם בניתוח מפות המודלים
  • RE: "כְּחֹום הַיּוֹם" (בראשית י"ח, א')- באיזה תאריך ? (תוכן תורני)

    12:30- 34.6 מעלות בבני ברק, כמעט 8 מעלות יותר מטמפרטורת המקסימום אתמול. בקיצור- ''הוציא חמה מנרתיקה'' קלאסי.

    פורסם בתוכן גולשים
  • RE: "כְּחֹום הַיּוֹם" (בראשית י"ח, א')- באיזה תאריך ? (תוכן תורני)

    וככה נראה ''כחום היום''- הוציא חמה מנרתיקה

    עלייה תלולה בטמפרטורות ביחס לאתמול (כרגע 6 מעלות יותר, ועוד היד נטויה). שימו לזינוק בטמפרטורה כאן בבני-ברק, מ- 20 מעלות ב- 6 בבוקר ל- 33.3 ב- 10:30.

    IMG_20251003_104550.jpg

    פורסם בתוכן גולשים
  • RE: שרשור מעקב לקראת חג סוכות.

    בשורות בהחלט רעות. אבל על כל צרה שלא תבוא, הנה קישור לפוסט מפורט שהעלתי לפני שנה על ההנהגה במקרה של ירידת גשם בחג הסוכות. ברוח הימים ההם שהיו ימי מלחמה עם אזעקות תכופות ועם הנחיות פיקוד העורף, פירסמתי פוסט בשם להלן הנחיות פיקוד החורף במקרה של...(לחץ להתחברות). בשנה שעברה הוא לא היה מעשי לבסוף. מי יודע- אולי גם השנה הוא לא יהיה מעשי. (כמובן שאת התאריכים שם צריך לשנות בהתאם).

    פורסם בניתוח מפות המודלים
  • RE: ''על עבירות שבין אדם לחבירו אין יוה''כ מכפר עד שירצה את חבירו''

    איש השלגים אמר ב''על עבירות שבין אדם לחבירו אין יוה''כ מכפר עד שירצה את חבירו'':

    ז'ק אמר ב''על עבירות שבין אדם לחבירו אין יוה''כ מכפר עד שירצה את חבירו'':

    איש השלגים אמר ב''על עבירות שבין אדם לחבירו אין יוה''כ מכפר עד שירצה את חבירו'':

    ז'ק אמר ב''על עבירות שבין אדם לחבירו אין יוה''כ מכפר עד שירצה את חבירו'':

    איש השלגים אמר ב''על עבירות שבין אדם לחבירו אין יוה''כ מכפר עד שירצה את חבירו'':

    ז'ק
    מצטרף גם אני לבקשת הסליחה. ובטוח יש על מה כפי שפירט הרב ז'ק
    וכמובן שאני גם סולח הפעם (לשם שינוי)
    ואגב לגבי הראשי תבות זה לא חכמה. עם האות ויו של תשפ''ו אפשר להכניס כל דבר שקיים בגלובוס, וכל משאלה אפשרית......

    גם בערב יוה''כ הוא מקניט אותי !!! אבל אני אהיה מן הנעלבים ואינם עולבים. ולגופו של ענין- את צמד המילים ''פרנסה וכלכלה'', וכן ''פדות ורווחה'' לא אני המצאתי, אלא זה צמד מילים מקובל ביותר, שבמקרה שלנו מאוד מתאים בגלל הקידומת של האותיות פ'- ו'.

    ואם בכל זאת משהו שקשור למזג האוויר ויש בו פ'- ו' כאשר ה- ו' אינה ו' החיבור, אז נאחל תהא שנת וורטקס פולארי.

    חלילה! זה לא היה בכוונה להקניט.
    ולא היה אישי נגדך.
    זה היה על עצם התופעה הזו וגם על אחרים, ואפי' על עצמי, שהשארנו ג''כ ראשי תבות מעין אלו בהודעה אחרת.
    ואגב, אם נמשיך עם הראשי תיבות אז יש בשבילנו הצעירים עוד ברכה תהה שנת פריה ורביה
    לך זה לא כ''כ רלונטי (אולי בנכדים....)
    עכ''פ אני מוחל וסולח לך על שחשדתני.

    אחרי הרב קושלבסקי למדנו שברצות השם הכל אפשרי.

    אה, אם אתה שמה
    אז אין שום בעיה אני מאחל גם לך תאומים ואפי' שלישיה בזו השנה...

    והמברך מתברך בכפל כפליים !! (ואז אשתו תהיה אם 16).

    פורסם בתוכן גולשים
  • RE: ''על עבירות שבין אדם לחבירו אין יוה''כ מכפר עד שירצה את חבירו''

    איש השלגים אמר ב''על עבירות שבין אדם לחבירו אין יוה''כ מכפר עד שירצה את חבירו'':

    ז'ק אמר ב''על עבירות שבין אדם לחבירו אין יוה''כ מכפר עד שירצה את חבירו'':

    איש השלגים אמר ב''על עבירות שבין אדם לחבירו אין יוה''כ מכפר עד שירצה את חבירו'':

    ז'ק
    מצטרף גם אני לבקשת הסליחה. ובטוח יש על מה כפי שפירט הרב ז'ק
    וכמובן שאני גם סולח הפעם (לשם שינוי)
    ואגב לגבי הראשי תבות זה לא חכמה. עם האות ויו של תשפ''ו אפשר להכניס כל דבר שקיים בגלובוס, וכל משאלה אפשרית......

    גם בערב יוה''כ הוא מקניט אותי !!! אבל אני אהיה מן הנעלבים ואינם עולבים. ולגופו של ענין- את צמד המילים ''פרנסה וכלכלה'', וכן ''פדות ורווחה'' לא אני המצאתי, אלא זה צמד מילים מקובל ביותר, שבמקרה שלנו מאוד מתאים בגלל הקידומת של האותיות פ'- ו'.

    ואם בכל זאת משהו שקשור למזג האוויר ויש בו פ'- ו' כאשר ה- ו' אינה ו' החיבור, אז נאחל תהא שנת וורטקס פולארי.

    חלילה! זה לא היה בכוונה להקניט.
    ולא היה אישי נגדך.
    זה היה על עצם התופעה הזו וגם על אחרים, ואפי' על עצמי, שהשארנו ג''כ ראשי תבות מעין אלו בהודעה אחרת.
    ואגב, אם נמשיך עם הראשי תיבות אז יש בשבילנו הצעירים עוד ברכה תהה שנת פריה ורביה
    לך זה לא כ''כ רלונטי (אולי בנכדים....)
    עכ''פ אני מוחל וסולח לך על שחשדתני.

    שוב פעם הוא חושד שאני רציני ! הכל בסדר ומחול לך מראש.

    אחרי הרב קושלבסקי למדנו שברצות השם הכל אפשרי.

    פורסם בתוכן גולשים
  • RE: ''על עבירות שבין אדם לחבירו אין יוה''כ מכפר עד שירצה את חבירו''

    איש השלגים אמר ב''על עבירות שבין אדם לחבירו אין יוה''כ מכפר עד שירצה את חבירו'':

    ז'ק
    מצטרף גם אני לבקשת הסליחה. ובטוח יש על מה כפי שפירט הרב ז'ק
    וכמובן שאני גם סולח הפעם (לשם שינוי)
    ואגב לגבי הראשי תבות זה לא חכמה. עם האות ויו של תשפ''ו אפשר להכניס כל דבר שקיים בגלובוס, וכל משאלה אפשרית......

    גם בערב יוה''כ הוא מקניט אותי !!! אבל אני אהיה מן הנעלבים ואינם עולבים. ולגופו של ענין- את צמד המילים ''פרנסה וכלכלה'', וכן ''פדות ורווחה'' לא אני המצאתי, אלא זה צמד מילים מקובל ביותר, שבמקרה שלנו מאוד מתאים בגלל הקידומת של האותיות פ'- ו'.

    ואם בכל זאת משהו שקשור למזג האוויר ויש בו פ'- ו' כאשר ה- ו' אינה ו' החיבור, אז נאחל תהא שנת וורטקס פולארי.

    פורסם בתוכן גולשים
  • RE: ''על עבירות שבין אדם לחבירו אין יוה''כ מכפר עד שירצה את חבירו'' פורסם בתוכן גולשים
  • ''על עבירות שבין אדם לחבירו אין יוה''כ מכפר עד שירצה את חבירו''

    נפתח בשבחה של אכסניה. לשבחה של האכסניה כאן יאמר שמדובר במקום שהשיח שבו הוא שיח מכבד ומפרגן, וגם הויכוחים שיש כאן פה ושם בין החברים נעשים בצורה מכובדת ומתורבתת ללא העלבות ומילות גנאי וללא סגנון מתלהם.

    אך כל זה הוא בדרך כלל . אבל כידוע שבכל כלל יש לפעמים גם יוצא מן הכלל, וקורה שלעיתים בלהט ויכוח שפרץ עלולים שלא במתכוין גם לכתוב דברים בסגנון שעלול לפגוע בבר הפלוגתא שלך. וכשהדבר נעשה במסגרת הפורום ''לעיני כל ישראל'' הדבר מקבל משנה תוקף וחומר, וכידוע שמי שפגע בחבירו ברבים עליו לבקש מחילה באותו פורום אנשים שבו הוא פגע והעליב את חבירו.

    גם אנוכי עבדכם הנאמן רוצה לנצל במה זאת לבקשת סליחה ומחילה. אני משתדל בדרך כלל להיות מהמפרגנים כאן לאחרים (אם בתגובה מפרגנת ואם בלייק), וגם משתדל ככל האפשר להגיב בצורה מאופקת ועניינית גם במקרה שנכתבים דברים שאיני מסכים איתם או שאני חלוק עליהם (למרות שלפעמים מדובר בדברים שבאמת מכעיסים אותי). אבל כאמור בסיכומה של שנה מסתבר שגם אני נכשלתי כמה פעמים בכתיבת דברים שגרמו לפגיעה, ופעמים אף פגיעה קשה. אז גם אם צדקתי בעצם סיבת התגובה, אבל בסגנון שבה הגבתי בודאי שלא הייתי בסדר, כי הסגנון היה בוטה מידי ומן הסתם לא עמד בכללי ההלכה (וטוב עשו המנהלים שכפי הזכור לי קטעו את המריבה ומחקו את הדברים).

    גם ביקורת מרומזת (כגון דרך סיפור שמתפרסם) או תגובה בסגנון שיש בו צליל של זלזול על דברים שכותבים כאן (ע''ע תחזית מרשמלו וכן ניתוח המודלים),- על כל אלה הריני לבקש מחילה אם הדברים והתגובות פגעו במאן דהו.

    עוד ברצוני לבקש מחילה אם יש כאלה שאופי הפעילות שלי כאן בפורום הפריע להם. אני מודע שיש כאלה שהסגנון הקליל וההומוריסטי והציני שאני מרבה להשתמש בו קצת מפריע להם, כי לדידם מדובר בהורדת רמת השיח של הפורום שאמור להיות יותר רציני וענייני ומקצועי. וגם השיח שמרבה לגלוש לנושאים אישיים ואחרים שאינם נוגעים למזה''א, ובמיוחד שזה שיח פנימי בין קבוצה מאוד מסויימת של חברי הפורום,- כל זה מפריע להם כפי שהם כתבו כאן וכפי ששלחו לי הודעות למייל. גם העיסוק ב- AI שהפך להיות מאוד מסיבי במהלך השנה, וגם העיסוק בסוגיות תלמודיות והילכתיות,- כל אלו יש שהדבר מפריע להם. אז כאן ההזדמנות לבקש מחילה ממי שבלא מתכוין נפגע מאופי פעילותי כאן. הדבר כמובן לא נעשה בכוונה להפריע למישהו, ואדרבה- המגמה העומדת לנגד עיני תמיד היא לדאוג לפעילות שוטפת של הפורום כולל בזמנים ''מתים'' (ע''ע ''חידון הקיץ הגדול''), וגם שהדברים יהיו מעניינים גם מבחינת תוכן וסגנון הדברים וגם מבחינה ויזואלית. אך כאמור- אם על הדרך יש מי שהדבר הפריע לו הריני לבקש את סליחתו.

    ולבסוף- בקשת סליחה ומחילה מכלל חברי הפורום אם לא נהגתי באחד מכם בכבוד הראוי לו.

    בברכת גמר חתימה טובה,
    ת הא ש נת פ רנסה ו כלכלה
    ת הא ש נת פ דות ו רווחה
    ת הא ש נת פ יוס ו רצון

    פורסם בתוכן גולשים
  • RE: "כְּחֹום הַיּוֹם" (בראשית י"ח, א')- באיזה תאריך ? (תוכן תורני)

    עוד אירוע מטאורולוגי חריג- "יורה ומלקוש בראשון"

    בהפטרת שבת שובה קראנו על אירוע חריג ביותר. ונקדים- בספר יואל מתוארת מכת ארבה חסרת תקדים בהיסטוריה שהיתה מורכבת מהרבה מינים, כגון ארבה גזם ילק וחסיל שעליה נאמר (יואל ב', ב') "כָּמֹהוּ לֹא נִהְיָה מִן הָעוֹלָם וְאַחֲרָיו לֹא יוֹסֵף עַד שְׁנֵי דּוֹר וָדוֹר". המכה הביאה לכילוי מוחלט של כל הצומח. בנוסף לכל היתה שנת בצורת לאחר המכה כאשר עד לחודש ניסן לא ירדו גשמים. העם נמצא בסכנה נוראית של חרפת רעב.

    לאחר שהעם עושה תשובה ומקדש צום ומתפלל, ה' מבטיח "אַל תִּירְאִי אֲדָמָה גִּילִי וּשְׂמָחִי כִּי הִגְדִּיל ה' לַעֲשׂוֹת. אַל תִּירְאוּ בַּהֲמוֹת שָׂדַי כִּי דָשְׁאוּ נְאוֹת מִדְבָּר כִּי עֵץ נָשָׂא פִרְיוֹ תְּאֵנָה וָגֶפֶן נָתְנוּ חֵילָם. וּבְנֵי צִיּוֹן גִּילוּ וְשִׂמְחוּ בַּה' אֱלֹקיכֶם כִּי נָתַן לָכֶם אֶת הַמּוֹרֶה לִצְדָקָה וַיּוֹרֶד לָכֶם גֶּשֶׁם מוֹרֶה וּמַלְקוֹשׁ בָּרִאשׁוֹן. וּמָלְאוּ הַגֳּרָנוֹת בָּר וְהֵשִׁיקוּ הַיְקָבִים תִּירוֹשׁ וְיִצְהָר. וְשִׁלַּמְתִּי לָכֶם אֶת הַשָּׁנִים אֲשֶׁר אָכַל הָאַרְבֶּה הַיֶּלֶק וְהֶחָסִיל וְהַגָּזָם חֵילִי הַגָּדוֹל אֲשֶׁר שִׁלַּחְתִּי בָּכֶם. וַאֲכַלְתֶּם אָכוֹל וְשָׂבוֹעַ וְהִלַּלְתֶּם אֶת שֵׁם ה' אֱלֹקֵיכֶם אֲשֶׁר עָשָׂה עִמָּכֶם לְהַפְלִיא וְלֹא יֵבֹשׁוּ עַמִּי לְעוֹלָם".

    ובגמ' בתענית (ה' ע"א) א"ר יוחנן: בימי יואל בן פתואל נתקיים מקרא זה שכתוב בו "יתר הגזם אכל הארבה" וגו'. אותה שנה יצא אדר ולא ירדו גשמים. ירדה להם רביעה ראשונה באחד בניסן, אמר להם נביא לישראל: צאו וזרעו. אמרו לו: מי שיש לו קב חיטים או קביים שעורין יאכלנו ויחיה או יזרענו וימות?! אמר להם: אעפ''כ צאו וזרעו. נעשה להם נס ונתגלה להם מה שבכתלין ומה שבחורי נמלים. יצאו וזרעו שני ושלישי ורביעי בניסן, וירדה להם רביעה שניה בחמשה בניסן, והקריבו עומר בששה עשר בניסן. נמצאת תבואה הגדילה בששה חדשים גדילה באחד עשר יום, נמצא עומר הקרב מתבואה של ששה חדשים קרב מתבואה של אחד עשר יום. ועל אותו הדור הוא אומר "הזורעים בדמעה ברנה יקצרו".

    הרי לפנינו אירוע נדיר שבו כל החורף החקלאי מסתכם בחמישה ימים בהם היו שני פרקי גשם בלבד, כאשר הפרק הראשון הוא למעשה היורה באותה שנה, ואילו הפרק השני הוא המלקוש, ובניהם מפרידים רק שלושה ימים, אך בדרך נס התוצאה היתה זהה לששה חודשי חורף רגילים.

    פורסם בתוכן גולשים