עוד כמה דברים. 1. גילגל התחנה החמה ביותר בישראל נמצאת בגובה 255- וטירת צבי רק 220- פער קטן למדי.
2. השירות המטאורולוגי טוען שתחנת הגילגל נמצאת במיקום שפוגע מעט בחום ולכן טמפרטורות השיא יותר חמות מהסביבה, כלומר מזייפת ויותר חמה.
3. השיא של 54 אושר גם על ידי WMO

-
RE: לקראת קיץ רותח חלק 3פורסם בתוכן גולשים
-
RE: לקראת קיץ רותח חלק 3פורסם בתוכן גולשים
אפיק ים סוף אני אכתוב את זה שוב, לא חסר מקרים ששיא החום היה צפוני יותר. ע"ע צרפת שיותר חמה מאשר ספרד הדרומית.
בכללי קלייה מדדה 51+ וזה שיש את ים המלח שממתן, אני די בטוח שאם ים המלח לא היה אז גם שם היו מגיעים לכמעט 54.
בקיצור צריך לבדוק מה היה הסינופטיקה שם אבל לא מצאתי איך.
מה שכן אין ספק שפעם המדים היו פחות מדויקים אבל זה מה היה אז. -
RE: לקראת קיץ רותח חלק 3פורסם בתוכן גולשים
אפיק ים סוף אני הבאתי בידיעה את קלייה ואת יריחו.
באופן כללי בכלל לא מחייב ששיא החום יהיה בגלגל, הרבה פעמים דווקא שיא החום במישור החוף (בשקעים שרביים) והרבה פעמים בצפון זה תלוי בסך הכול איפה מרכז הרכס יושב. זה כן שמצב פשוט שיא החום באזור הגלגל אם כי לא תמיד. -
RE: לקראת קיץ רותח חלק 3פורסם בתוכן גולשים
אפשר לפקפק בזה, אבל השמ"ט מכיר בזה, והשמ"ט ידע להוריד שיאים שהתבררו כטעות. מה גם שלכל אורך בקעת הירדן היו מעל 50 מעלות, כך שגם אם נגיד היה זיוף, הוא לא היה משמעותי.
אגב לגבי כווית יש חילוקי דעות האם היה 53.9 או 54. -
RE: לקראת קיץ רותח חלק 3פורסם בתוכן גולשים
השנה אולי הקיץ לא רותח אבל לפני 84 שנים כן...
כי היום לפני 84 שנה נמדד שיא החום בישראל עם 54 בטירת צבי, 51.2 בקלייה, 50.5 בירחו.
המינימום בלילה היה בירושלים 30.5 ובטבריה 36. -
RE: עדכוני התפתחות סופר אל ניניו.פורסם בתחזית מודלים
נתי, הגיוני שטווח העלייה אינו אינסופי. העניין הוא שגם המודלים וגם המצב בשטח מראים שאין סיבה לחשוב שהעלייה תיעצר.
אגב, מכיוון שמדובר באנומליה, אנחנו רחוקים רק כ-0.5 מהשיא הטמפרטורה שהיה אז, כשאז זה היה +3 באנומליה, ועכשיו אנחנו רק כ-1.7 מעל הממוצע. -
RE: עדכוני התפתחות סופר אל ניניו.פורסם בתחזית מודלים
נתי זה מה שהגבתי שם. השם שם לא אמיתי

ההבדל העיקרי שאז התחלנו את העליה ממצב אל ניניו חלש/ ניטרליהפעם אנחנו התחלנו במצב לה ניניה ולכן בממוצע של מרץ עד מאי אנחנו פחות חמים, אבל אם נסתכל על המצב כעת אנחנו בטמפרטורות הכי חמות מאז תחילת המדידות נכון לתאריך. כל הסימנים מראים שאנחנו בדרך לאל ניניו קטסטרופלי.
בהמשך להודעה שלי אז זה גרף של הטמפרטורה באזר 3.4 הרלוונטי
22:06 20/06/2026
בעיגול הכתום זה המצב עכשיו והחץ האדום זה השיא בשנת 2015

-
RE: לקראת נקודת ההיפוך הקיצית, הערכת מצב.פורסם בתוכן גולשים
אפיק ים סוף החריג הגדול שאצלנו אין גלי חום כאלה השנה.
-
RE: עדכוני התפתחות סופר אל ניניו.פורסם בתחזית מודלים
נכון לאתמול (העדכון האחרון), האל ניניו ממשיך לזנק עמוק לתוך שיאים חדשים שלא נמדדו מעולם בתאריך זה. אנחנו כבר ב-+1.68, כאשר +2 ייחשב כבר כסופר אל ניניו.

-
RE: תחזית לעונה הקרובה.פורסם בתחזית מרשמלו
ז'ק אם אתה רוצה שלג תבדוק גם את התחזית של בועז דיין שהיא גם מושלגת.
