ביתר ירושמיים איזה היפוך ! היום מתחיל הקיץ ! בקיצור- הפוך על הפוך!
פרטי קבוצה פרטי
מאושר
משתמשים מאושרים פוסטים
רשימת חברי הקבוצה

לכניסה
-
RE: התקווה אל החורףפורסם בתוכן גולשים
-
RE: לקראת קיץ רותח חלק 3פורסם בתוכן גולשים
אפיק ים סוף אני הבאתי בידיעה את קלייה ואת יריחו.
באופן כללי בכלל לא מחייב ששיא החום יהיה בגלגל, הרבה פעמים דווקא שיא החום במישור החוף (בשקעים שרביים) והרבה פעמים בצפון זה תלוי בסך הכול איפה מרכז הרכס יושב. זה כן שמצב פשוט שיא החום באזור הגלגל אם כי לא תמיד. -
RE: מודלים - תמוז תשפ''ופורסם בתחזית מודלים
בשבוע הבא צפויה הכבדה בחום
ככל הנראה נחצה את רף ה-31 בירושלים לפני תחילת יולי.
ירושמים כותב שהקיץ מעלה הילוך. -
RE: לקראת קיץ רותח חלק 3פורסם בתוכן גולשים
גשם עד בלי די אמר בלקראת קיץ רותח חלק 3:
אפשר לפקפק בזה, אבל השמ"ט מכיר בזה, והשמ"ט ידע להוריד שיאים שהתבררו כטעות. מה גם שלכל אורך בקעת הירדן היו מעל 50 מעלות, כך שגם אם נגיד היה זיוף, הוא לא היה משמעותי.
אגב לגבי כווית יש חילוקי דעות האם היה 53.9 או 54.איזה תחנות היו בבקעת הירדן ?
ואם בטירת צבי שהיא בצפון בקעת הירדן (ליד בית שאן) מדדו 54, הרי שבאזור גלגל היו צריכים למדוד 2 מעלות יותר, זה נשמע לא הגיוני. כמעט תמיד, בגלי חום קיצונים וגם בימים רגילים, שיא החום נמדד תמיד תמיד בגילגל או בבית הערבה, והוא גבוה ב2-3 מעלות ממה שנמדד בבית שאן והאזור.ממוצע הטמפ' בחודש אוגוסט באזור בית שאן לפי השמ''ט הוא 37.5 לעומת 41 בדרום בקעת הירדן.
ממוצע חודש יוני באזורים אלו הוא 34-35, כלומר 54 זה 20 מעלות מעל הממוצע, כאילו היו 48 בירושלים. -
RE: לקראת קיץ רותח חלק 3פורסם בתוכן גולשים
רחיים על צווארו אמר בלקראת קיץ רותח חלק 3:
גשם עד בלי די כמה היה אז בירושלים ביום?
יש השערות שזה היה סביב 42. כנראה היה פחות מ-42.2, כי זה השיא של יוני בירושלים שנמדד בכלל עשרות שנים קודם לכן.
-
RE: לקראת קיץ רותח חלק 3פורסם בתוכן גולשים
אפשר לפקפק בזה, אבל השמ"ט מכיר בזה, והשמ"ט ידע להוריד שיאים שהתבררו כטעות. מה גם שלכל אורך בקעת הירדן היו מעל 50 מעלות, כך שגם אם נגיד היה זיוף, הוא לא היה משמעותי.
אגב לגבי כווית יש חילוקי דעות האם היה 53.9 או 54. -
RE: לקראת קיץ רותח חלק 3פורסם בתוכן גולשים
אפיק ים סוף אמר בלקראת קיץ רותח חלק 3:
בכל מקרה, מדובר בטמפ' הכי גבוהה שנמדדה בכל יבשת אסיה, ולא רק בישראל.
לפני כמה שנים נמדדו בכווית 53.9, וכמעט אבדנו את השיא שלנו ...כבוד !
-
RE: לקראת קיץ רותח חלק 3פורסם בתוכן גולשים
גשם עד בלי די אמר בלקראת קיץ רותח חלק 3:
השנה אולי הקיץ לא רותח אבל לפני 84 שנים כן...
כי היום לפני 84 שנה נמדד שיא החום בישראל עם 54 בטירת צבי, 51.2 בקלייה, 50.5 בירחו.אני קצת מפקפק ב-54.
בכל מקרה, מדובר בטמפ' הכי גבוהה שנמדדה בכל יבשת אסיה, ולא רק בישראל.
לפני כמה שנים נמדדו בכווית 53.9, וכמעט אבדנו את השיא שלנו ...המינימום בלילה היה בירושלים 30.5 ובטבריה 36.
שיא המינימום נשבר כבר הרבה פעמים מאז.
באוגוסט 2025, היו 2 לילות עם מינימום של 31-32 בירושלים. בספטמבר 2020 גם, וגם בספטמבר 2015, ועוד כמה פעמים אולי. -
RE: לקראת קיץ רותח חלק 3פורסם בתוכן גולשים
השנה אולי הקיץ לא רותח אבל לפני 84 שנים כן...
כי היום לפני 84 שנה נמדד שיא החום בישראל עם 54 בטירת צבי, 51.2 בקלייה, 50.5 בירחו.
המינימום בלילה היה בירושלים 30.5 ובטבריה 36. -
RE: עדכוני התפתחות סופר אל ניניו.פורסם בתחזית מודלים
מה שמעניין, שהקיץ הנוכחי אצלנו זמכיר מאוד (עד כה) את קיץ 2015, שהתחיל קריר באופן חריג (יותר מהנוכחי אפילו) ועם גלי חום קיצונים באירופה ביוני. ונגמר רותח במיוחד. על הסוף נוותר כמובן.