מודלים - תמוז תשפ''ו
-
אפיק ים סוף תסביר ימים כתיקונם?
הזיוף מה שידוע לי כבר לפחות שנה וחצי.
ואם לפני היה פער אז גם הגיוני שזה בגלל אי חום עירוני שבעיקר בעבר היה יותר משמעותי לעומת גבעת רם. -
ג׳מיני המלך אמר במודלים - תמוז תשפ''ו:
אפיק ים סוף תסביר ימים כתיקונם?
הזיוף מה שידוע לי כבר לפחות שנה וחצי.
ואם לפני היה פער אז גם הגיוני שזה בגלל אי חום עירוני שבעיקר בעבר היה יותר משמעותי לעומת גבעת רם.לפני 5 ו-10 שנים, היה הבדל של מעלה אחת ע''פ רוב. זה דברים שניתן לבדוק.
-
אם הימים האחרונים של יוני לא יהרסו הכל, אכן נראה שגם יוני יהיה קצת מתחת לממוצע.
יש סיכוי לא רע שיהיה יוני שלם בלי טמפ' שחוצות את ה-30 בירושלים, לדעתי זה שיא היסטורי.
בינתים לפי התחזית יש סיכוי שזה יקרה.
בתחנת גבעת רם שיא החום של יוני הנוכחי הוא 28.9 (נמדד היום) ואנחנו כבר ב16 לחודש, ובתחזית אין 30 לפחות עוד 6 ימים. -
ז'ק אמר במודלים - תמוז תשפ''ו:
אפיק ים סוף אמר במודלים - תמוז תשפ''ו:
איסי צופה 41 מעלות בפריז בשבוע הבא.
צפוי להישבר שיא החום לחודש יוני באיזה 3 מעלות.לא נורא- אנטישמים, שיסבלו קצת (ומצידי- שיסבלו הרבה, וכל המרבה ה"ז משובח).
וזה באמת סבל: הזדמן לי להיות בקיץ שעבר בציריך שבשוויץ כשהיה שם סביבות ה30 מעלות, ומעבר לכך שהיום ארוך (שקיעה בסביבות עשר) וכן שההרגשה בפועל זה שחם הרבה יותר (סביבות 80% לחות ביום סטנדרטי) הבעיה העיקרית היא שאין (עדיין) מיזוג בשום מקום. מה שכן הלילות שם בד"כ נעימים מאוד. מה שברור זה שיש באירופה מגמה ברורה של קיצים שהולכים ונהיים חמים יותר ויותר.
-
בכול אופן הים התיכון טמפרטורות קבועות ואנמוליה משתנה.

-
אפיק ים סוף אבל גם היו ימים עם אותה טמפרטורה מה שאין היום.
-
עדיכון מוצ''ש - עוד שבוע נוח ויציב לפנינו. פשוט קיץ מעולם הדמיון.
אנחנו הולכים לסגור יוני שלם בלי שהטמפ' חצתה את ה-30 אפי' יום אחד (!) בהרים. חסר תקדים בכל קנה מידה. אולי כמה מאות שנים לא היה כזה דבר ... -
באותו זמן, במרחק 3000 ק''מ מכאן, נשברים שוב ושוב שיאי חום שלא עולים על הדעת בכלל.
-
בשבוע הבא צפויה הכבדה בחום
ככל הנראה נחצה את רף ה-31 בירושלים לפני תחילת יולי.
ירושמים כותב שהקיץ מעלה הילוך. -
מה הממוצע של יולי בירושלים?
