הענן יורט בהצלחה (לצערנו) אבל יתכנו רסיסים...
הפוסטים הטובים ביותר שנוצרו על ידי אפיק ים סוף
-
RE: בדיחות על מזג אוירפורסם בחידודים וחידות במזג האויר
-
עדכוני סתיו - כאןפורסם בדיווחים
בקצוה הטווח עד רביעי - חמישי הבא, 10-11 לחודש, רואים הקלה מסוימת בחום, נכון לעכשיו.
זה נראה סממנים ראשונים לתחילת הסתו ולתחילת קריסת המעאכת הקייצית (אפיק פרסי)
נעקוב -
RE: בדיחות על מזג אוירפורסם בחידודים וחידות במזג האויר
אם כמויות המשקעים היו גבוהות כמו הטמפ', והטמפ' היתה נמוכה כמו כמויות המשקעים, הכל היה יותר טוב...
-
RE: בדיחות על מזג אוירפורסם בחידודים וחידות במזג האויר
פיקוד החורף בהתראה:
ענן שוגר מרצועת החוף, בדרך להרים... -
RE: מודלים מוצאי שבת ליל כ"ד כסלופורסם בניתוח מפות המודלים
הרבה חלומות לטווח העצום, גם באיסי וגם בגפס
לדעתי גפס יותר חזק לזהות מגמות, ואיסי מדייק הרבה יותר, בעיקר לטווח הקרוב, גפס נוטה הרבה פעמים לקיצון (בעיקר בטווח בינוני +)
בכל מקרה כבר חודש + יש אינדיקציה לפוטנציאל טוב לסוף החודש, אבל כל עוד לא יתממש אז אין כלום
השבוע הקרוב משמעותי מאוד להמשך החודש והחורף בכלל, וגם קר, עם סיכוי טוב לקרה וכדו', אבל מאידך הים צפוי להתקרר משמעותית ובהתאם לכך מוריד את הסיכוי למערכות כמו 'בירון', ומאידך מעלה את הסיכוי לשלג בהרים (עם ים חם אין כמעט אפשרות כזו, חוץ מאירועים חריגים מאוד מאוד כמו דצמבר 2013)
הטווח הקרוב משתפר קצת, ונראה לי שבכל הארץ ייסגר ממוצע דצמבר, ויש לי תחושה שאנחנו לקראת חורף גשום וקר כמו חורפים 2022, 2020 ו2019 ודומיהם. הייתי מהמר על לפחות 100% בכל הארץ בסיום העונה, אבל נמתין. זה רק תחושה. -
RE: בדיחות על מזג אוירפורסם בחידודים וחידות במזג האויר
דחוף דחוף, באיזה אתר ניתן להזמין משקעים לירושלים עד מחר בערב
-
RE: ז' מרחשון - עידכוני סתיו (2)פורסם בניתוח מפות המודלים
יש היתכנות למערכת נחמדה בסופ"ש הבא, הכיוון טוב, גם איסי וגם גפס
חשוב להדגיש שבניגוד לשמועות וכו", לא מדובר על מערכת "חורפית" אלא על מערכת "סתווית" עם מאפיינים של עונות מעבר -
RE: מודלים יום חמישיפורסם בניתוח מפות המודלים
נתי אמר במודלים יום חמישי:
דודשלג אמר במודלים יום חמישי:
אוף אבא מתי נראהשלג
אני כבר בונה רק על שנה הבאה, זו לא נראית שנה שיכולה לייצר שלג בדפוס הפעולה שלה
אבל אלוקינו גדול
חורף התשפ''ה היה ממש גרוע, הרבה יותר מהנוכחי, וגם מאוד חם ויבש, ובסוף פברואר הגיע גל קור אדיר, ורק בגלל חוסר משקעים פספסנו את סופת העשור, אין שום סיבה לחשוב שדבר כזה לא יכול להתרחש השנה (ובלי פיספוס)
-
RE: עידכוני מודלים - חודש אייר תשפ''ופורסם בתחזית מודלים
למעשה, המצב מצוין
אנחנו ככל הנראה הולכים לגמור את אפריל ללא גלי חום או שרב משמעותי.
וככל הנראה אפריל יסתיים כקר מהרגיל, חודש שני ברצף, אחרי מרץ
יש לזה משמעות רבה, שהים לא כל כך מתחמם, וזה עשוי להשפיע לטובה על הקיץ. לפחות על תחילתו, מאי - יולי. -
RE: מרשמלו בתחזית לסתיופורסם בתחזית מרשמלו
אני מעריך שנראה גשם בחול המועד סוכות השנה, אולי זה רק תחושה בעלמא, אבל בואו נראה ... (השנה סוכות יוצא באוקטובר, ובד''כ סוכות באוקטובר הוא גשום, ובשנה שעברה אמנם גשם לא היה, אבל היה בסוף סוכות גל קור חריג ויבש, למי שזוכר, טמפ' חד ספרתיות בליל הושענא רבה ושמיני עצרת במישור החוף
)
פוסטים אחרונים שנוצרו על ידי אפיק ים סוף
-
RE: מודלים - תמוז תשפ''ופורסם בתחזית מודלים
בשבוע הבא צפויה הכבדה בחום
ככל הנראה נחצה את רף ה-31 בירושלים לפני תחילת יולי.
ירושמים כותב שהקיץ מעלה הילוך. -
RE: לקראת קיץ רותח חלק 3פורסם בתוכן גולשים
גשם עד בלי די אמר בלקראת קיץ רותח חלק 3:
אפשר לפקפק בזה, אבל השמ"ט מכיר בזה, והשמ"ט ידע להוריד שיאים שהתבררו כטעות. מה גם שלכל אורך בקעת הירדן היו מעל 50 מעלות, כך שגם אם נגיד היה זיוף, הוא לא היה משמעותי.
אגב לגבי כווית יש חילוקי דעות האם היה 53.9 או 54.איזה תחנות היו בבקעת הירדן ?
ואם בטירת צבי שהיא בצפון בקעת הירדן (ליד בית שאן) מדדו 54, הרי שבאזור גלגל היו צריכים למדוד 2 מעלות יותר, זה נשמע לא הגיוני. כמעט תמיד, בגלי חום קיצונים וגם בימים רגילים, שיא החום נמדד תמיד תמיד בגילגל או בבית הערבה, והוא גבוה ב2-3 מעלות ממה שנמדד בבית שאן והאזור.ממוצע הטמפ' בחודש אוגוסט באזור בית שאן לפי השמ''ט הוא 37.5 לעומת 41 בדרום בקעת הירדן.
ממוצע חודש יוני באזורים אלו הוא 34-35, כלומר 54 זה 20 מעלות מעל הממוצע, כאילו היו 48 בירושלים. -
RE: לקראת קיץ רותח חלק 3פורסם בתוכן גולשים
רחיים על צווארו אמר בלקראת קיץ רותח חלק 3:
גשם עד בלי די כמה היה אז בירושלים ביום?
יש השערות שזה היה סביב 42. כנראה היה פחות מ-42.2, כי זה השיא של יוני בירושלים שנמדד בכלל עשרות שנים קודם לכן.
-
RE: לקראת קיץ רותח חלק 3פורסם בתוכן גולשים
גשם עד בלי די אמר בלקראת קיץ רותח חלק 3:
השנה אולי הקיץ לא רותח אבל לפני 84 שנים כן...
כי היום לפני 84 שנה נמדד שיא החום בישראל עם 54 בטירת צבי, 51.2 בקלייה, 50.5 בירחו.אני קצת מפקפק ב-54.
בכל מקרה, מדובר בטמפ' הכי גבוהה שנמדדה בכל יבשת אסיה, ולא רק בישראל.
לפני כמה שנים נמדדו בכווית 53.9, וכמעט אבדנו את השיא שלנו ...המינימום בלילה היה בירושלים 30.5 ובטבריה 36.
שיא המינימום נשבר כבר הרבה פעמים מאז.
באוגוסט 2025, היו 2 לילות עם מינימום של 31-32 בירושלים. בספטמבר 2020 גם, וגם בספטמבר 2015, ועוד כמה פעמים אולי. -
RE: עדכוני התפתחות סופר אל ניניו.פורסם בתחזית מודלים
מה שמעניין, שהקיץ הנוכחי אצלנו זמכיר מאוד (עד כה) את קיץ 2015, שהתחיל קריר באופן חריג (יותר מהנוכחי אפילו) ועם גלי חום קיצונים באירופה ביוני. ונגמר רותח במיוחד. על הסוף נוותר כמובן.
-
RE: לקראת קיץ רותח חלק 3פורסם בתוכן גולשים
אוהב גשם ולא בוץ אמר בלקראת קיץ רותח חלק 3:
אפיק ים סוף מתי כבר תתחיל כאן תיירות קיץ מאירופה שיבואו להרגע קצת מהחום הלוהט אצלם.
לדעתי, זה ענין של כמה שנים.
הבעיה שגם כאן לא צפוי להיות נעים במיוחד
אבל נראה שקצב ההקצנה בגלי החום גבוה הרבה יותר אצלם.
ותוסיף את העובדה שהם לא ממוגנים (אין להם כמעט מזגנים וכו')
אולי באמת הגיע הזמן שיעשו מזגנים שם. -
RE: מודלים - תמוז תשפ''ופורסם בתחזית מודלים
באותו זמן, במרחק 3000 ק''מ מכאן, נשברים שוב ושוב שיאי חום שלא עולים על הדעת בכלל.
-
RE: לקראת קיץ רותח חלק 3פורסם בתוכן גולשים
בינתיים, התחזית לקיץ רותח, מתמששת באופן חסר תקדים, באירופה.
-
RE: הימורים - חורף התשפ''זפורסם בניתוח מפות המודלים
למה להתקמצן על 1300 ? תלך על 5000 ! + 8 אירועי שלג, ולפחות פעמיים מהם שלג בגובה 1.70 מטר. אולי נתפשר על 1.30
-
RE: מודלים - תמוז תשפ''ופורסם בתחזית מודלים
עדיכון מוצ''ש - עוד שבוע נוח ויציב לפנינו. פשוט קיץ מעולם הדמיון.
אנחנו הולכים לסגור יוני שלם בלי שהטמפ' חצתה את ה-30 אפי' יום אחד (!) בהרים. חסר תקדים בכל קנה מידה. אולי כמה מאות שנים לא היה כזה דבר ...