פורום אקלימוס
טוען את הקהילה...
דוגמת באנר פרסומת

ניווט

    • הרשמה
    • התחברות
    • חיפוש
    • פורטל מזג האוויר
    • פוסטים אחרונים
    • מכ"ם
    • הכנרת
    • פופולרי
    • קישורים
      • מדריך לניתוח מפות המודלים
      • אנסמבל EC , GFS , ICON
      • השוואת מודלים
      • אנומליה 850 מיליבר EC
      • מערכת
      • UKMO- טמפ, עננות ,משקעים, לחות
      • איסי 8 ק"מ
      • איסי מפורט
      • GFS FV16
      • טמפ במפלסים שונים -GFS ירושלים
      • טמפ' במפלסים שונים gfs חיפה
      • gfs אתר צרפתי
      • מפות מפורטות: איסי, אייקון, קוסמו
      • תחזית גובה שלג באירופה רוסיה וישראל
      • תחזית עומק השלג בישראל
      • גובה שלג בכל העולם
      • תחזית עונתית לירושלים
      • תחזיות אל ניניו

    לקראת קיץ רותח חלק 3

    תוכן גולשים
    15
    101
    3197
    טוען פוסטים נוספים
    • מהישן לחדש
    • מהחדש לישן
    • הכי הרבה הצבעות
    תגובה
    • הגב כנושא
    התחבר בכדי לפרסם תגובה
    נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
    • גשם עד בלי די
      גשם עד בלי די מנהל @אפיק ים סוף נערך לאחרונה על ידי

      אפיק ים סוף אני הבאתי בידיעה את קלייה ואת יריחו.
      באופן כללי בכלל לא מחייב ששיא החום יהיה בגלגל, הרבה פעמים דווקא שיא החום במישור החוף (בשקעים שרביים) והרבה פעמים בצפון זה תלוי בסך הכול איפה מרכז הרכס יושב. זה כן שמצב פשוט שיא החום באזור הגלגל אם כי לא תמיד.

      מודלים אני רואה בmeteologix

      תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
      • א
        אפיק ים סוף ✅מאושר נערך לאחרונה על ידי

        אם בקליה יריחו היו 'רק' 50-51, לא מובן איך בטירת צבי שהיא גבוהה יותר וצפונית יותר היו 54. אני טוען שאולי היה שם זיוף של 3-4 מעלות.

        ז'ק גשם עד בלי די 2 תגובות תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
        • ז'ק
          ז'ק @אפיק ים סוף נערך לאחרונה על ידי

          אפיק ים סוף אמר בלקראת קיץ רותח חלק 3:

          אם בקליה יריחו היו 'רק' 50-51, לא מובן איך בטירת צבי שהיא גבוהה יותר וצפונית יותר היו 54. אני טוען שאולי היה שם זיוף של 3-4 מעלות.

          מה הפלא הכ''כ גדול?! בקיץ שעבר מדדתי בבני- ברק כמה פעמים טמפרטורות של יותר מ- 50 מעלות, ופעם אחת אף טמפרטורה של 63 מעלות! היה מדובר במד עם חיישן מקולקל? ממש לא. פשוט המד היה ממוקם במקום עם שמש ישירה עליו, כך שהוא מדד בגלל זה טמפרטורות של 20 מעלות ומעלה יותר מהטמפרטורה שנמדדה בצל ע''י החיישנים האחרים. ללמדך שלא מספיק שהמד יהיה תקין, אלא בעיקר שהוא יהיה ממוקם במקום מוצל ושמנוטרל מכל השפעה אחרת, כגון שמש ישירה, מעל משטח שפולט חום, בתוך מבנה שאוגר חום, רחוק ממנועי מזגנים שפולטים חום ומשבשים את המדידה וכו'. אני מניח שבמידה ואמצעי המדידה בטירת צבי היו תקינים (ומסתמא כך היה, כי באותו זמן מדדו באמצעות מד חום של כספית שנחשב כמדויק), אבל יתכן בהחלט שמשהו בתנאי השטח גרם לפגיעה באמינות המדידה.

          "אִם בְּחֻקּוֹתַי תֵּלֵכוּ- וְנָתַתִּי גִּשְׁמֵיכֶם בְּעִתָּם"

          תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
          • גשם עד בלי די
            גשם עד בלי די מנהל @אפיק ים סוף נערך לאחרונה על ידי

            אפיק ים סוף אני אכתוב את זה שוב, לא חסר מקרים ששיא החום היה צפוני יותר. ע"ע צרפת שיותר חמה מאשר ספרד הדרומית.
            בכללי קלייה מדדה 51+ וזה שיש את ים המלח שממתן, אני די בטוח שאם ים המלח לא היה אז גם שם היו מגיעים לכמעט 54.
            בקיצור צריך לבדוק מה היה הסינופטיקה שם אבל לא מצאתי איך.
            מה שכן אין ספק שפעם המדים היו פחות מדויקים אבל זה מה היה אז.

            מודלים אני רואה בmeteologix

            תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
            • א
              אפיק ים סוף ✅מאושר נערך לאחרונה על ידי אפיק ים סוף

              פוסט זה נמחק!
              תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
              • גשם עד בלי די
                גשם עד בלי די מנהל נערך לאחרונה על ידי גשם עד בלי די

                עוד כמה דברים. 1. גילגל התחנה החמה ביותר בישראל נמצאת בגובה 255- וטירת צבי רק 220- פער קטן למדי.
                2. השירות המטאורולוגי טוען שתחנת הגילגל נמצאת במיקום שפוגע מעט בחום ולכן טמפרטורות השיא יותר חמות מהסביבה, כלומר מזייפת ויותר חמה.
                3. השיא של 54 אושר גם על ידי WMO
                Screenshot_20260623_155413_Chrome Beta.jpg

                מודלים אני רואה בmeteologix

                תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 1
                • א
                  אפיק ים סוף ✅מאושר נערך לאחרונה על ידי אפיק ים סוף

                  קיץ רותח או לא, בינתיים ראיתי אביב קפוא. אביב שלם מתחת לממוצע, כשגם יוני יצטרף לחגיגה ויסתיים מעט מעט קר מהרגיל. חסר תקדים לדעתי. אולי ב-1992 היה כזה. צריך לבדוק.

                  תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
                  • א
                    אוהב גשם ולא בוץ נערך לאחרונה על ידי אוהב גשם ולא בוץ

                    בינתיים באירופה לפי העיתונים:
                    אלפי בתי ספר בצרפת סגורים בגלל החום.
                    עשרות אנשים מתו כשקפצו למאגרי מים בניסיון להנצל מהחום, ועוד ועוד ועוד.

                    תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
                    • א
                      אוהב גשם ולא בוץ נערך לאחרונה על ידי

                      מהמודיע של יום חמישי
                      הטמפרטורה הלאומית של צרפת [מדידה ממוצעת הכוללת את כל שעות היום והלילה של 30 תחנות בצרפת] הגיעה אתמול ל29.8 מעלות
                      0.4 יותר מהשיא הקודם שהיה בגלי החום של 2013

                      גשם עד בלי די תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
                      • גשם עד בלי די
                        גשם עד בלי די מנהל @אוהב גשם ולא בוץ נערך לאחרונה על ידי

                        אוהב גשם ולא בוץ חבל שהם לא מעודכנים כי כבר אתמול השיא נשבר והיה על 30.0

                        מודלים אני רואה בmeteologix

                        תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
                        • פוסט ראשון
                          פוסט אחרון
                        עדיאל כהן - יועץ משכנתאות
                        צור קשר