אפיק ים סוף אמר בלקראת קיץ רותח חלק 3:
בכל מקרה, מדובר בטמפ' הכי גבוהה שנמדדה בכל יבשת אסיה, ולא רק בישראל.
לפני כמה שנים נמדדו בכווית 53.9, וכמעט אבדנו את השיא שלנו ...
אפיק ים סוף אמר בלקראת קיץ רותח חלק 3:
בכל מקרה, מדובר בטמפ' הכי גבוהה שנמדדה בכל יבשת אסיה, ולא רק בישראל.
לפני כמה שנים נמדדו בכווית 53.9, וכמעט אבדנו את השיא שלנו ...
ADA אמר בלקראת קיץ רותח חלק 3:
ז'ק אמר בלקראת קיץ רותח חלק 3:
אוהב גשם ולא בוץ אמר בלקראת קיץ רותח חלק 3:
ז'ק אמר בלקראת קיץ רותח חלק 3:
חֲלוֹם הַשֶּׁלֶג בִּימֵי תַּמּוּז
אולי זה פרוש נוסף לאימרת חז"ל 'חמור אפי' בתקופת תמוז קר לו'. כי הוא חושב על השלג
אני מקווה שלא התכוונת אלי
אפשר עוד תמונה שלך
בבקשה

אוהב גשם ולא בוץ אמר בהימורים - חורף התשפ''ז:
ADA נראה לי ב50 שנה האחרונות לא היה 1300 מ"מ בירושלים
תמיד יש פעם ראשונה, לך תדע.
ADA אמר בתחזית לעונה הקרובה.:
ז'ק אני מחכה לשיר גם על התחזית ההזויה הזאת
כבר חובר שיר על התחזית לעונה הבאה שהתפרסם כאן בפוסט אחר, לחץ כאן למעבר למילות השיר
אוהב גשם ולא בוץ אמר בלקראת קיץ רותח חלק 3:
ז'ק אמר בלקראת קיץ רותח חלק 3:
חֲלוֹם הַשֶּׁלֶג בִּימֵי תַּמּוּז
אולי זה פרוש נוסף לאימרת חז"ל 'חמור אפי' בתקופת תמוז קר לו'. כי הוא חושב על השלג
אני מקווה שלא התכוונת אלי

מרשמלו אמר בתחזית לעונה הקרובה.:
תחילת חורף עם גל קור כבר בסוף נובמבר עד סוף דצמבר,וחורף שיחל עם שלג בהרים כבר בשליש אחרון של דצמבר.באחד מחדשי החורף גל חום יחסי אך קצר בכל הארץ ולאחריו גל מושלג (2013 בערך).
זמ ממש מדהים! פעם העיסוק בשלג היה מתחיל כאן באוגוסט, והיום? אנחנו רק ביוני, הקיץ עדיין לא התחיל רשמית, והפורום כאן עסוק בעיקר בתחזיות עתידיות על השלג הצפוי בחורף הקרוב, הימורים/ תחזיות. אבל יש כאן כמה עם זיכרון חזק שיודעים להגיש חשבוניות בסופו של יום, ראו הוזהרתם!
אוהב גשם ולא בוץ אמר בפרשת השבוע- פרשת חוקת- פרשת המים (או: בזכות נשים זכו וזוכים בני ישראל למים):
אבל נגמר לי כעת הכוח ובעזה"י המשך יבוא.
חילך לאורייתא ! וקוי ה' יחליפו כח !
אוהב גשם ולא בוץ אמר בהימורים - חורף התשפ''ז:
ז'ק מה שנראה כמו שלג הולך כמו שלג מגעגע כמו שלג הוא שלג.
והנה חזרנו לויכוחים העתיקים.
ולעצם הענין אם יש סיכוי לשלג בב"ב או לא, האם גם בתש"י 1950 זה היה גראופל או שאז זה כן היה שלג ?
ואגב בתשנ"ב גרת בב"ב ?
לסיום, אל תענה לי בצורה מקצועית ותוכיח לי שזה היה גראופל כי אני מראש יודע שאתה צודק.
רק בתחושה שלנו כילדים זה היה שלג, ולדעתי עיקר הענין בשלג זה התחושה.
הריני לבשרך, שבעוד שבועיים לערך מתחילה "הקייטנה של החופש הגדול" במסגרת החינוכית שבהנהלת אשתי. במסגרת הקייטנה יש בין השאר "יום בריכה", "יום גן חיות", "יום לונה פארק" ועוד כמה "ימים" מעניינים. במסגרת "יום בריכה" הילדים מביאים גיגיות מבתיהם אותם ממלאים במים ועושים יום כיף. במסגרת "יום גן חיות" מגיעה המפעילה של "חי גן" ומביאה כמה חיות כמו ארנבת ושרקן ואפרוח וצב ועוד שניים שלושה חיות מהסוג הנ"ל, והנה "גן חיות" לפניך. (האמת היא שהילדים הם ה"חיות" האמיתיות...). וביום ה"לונה פארק" ? מביאים שניים שלושה מתנפחים עם כדורים, והרי לפניך "לונה פארק" לתפארת. (מה לעשות? במסגרת התקציב והמיגבלות של משרד החינוך זה מה שיש). אז כפי שכתבת- מה שנראה כמו בריכה הוא בריכה למרות שהוא גיגית, ומה שנראה כמו גן חיות הוא גן חיות למרות שהוא בקושי פינת ליטוף, ומה שנראה לונה פארק הוא לונה פארק למרות שאתה יכול לרכוש כזה לונה פארק בכמה מאות שקלים בסניף של "אושר עד" הסמוך לביתך. והאמת? בכל שנה הילדים מרוצים עד השמים ולא מחפשים משהו אחר. אבל האם אישתי צריכה לבקש רשיון לניהול עסק בגלל שהיא מנהלת עסק של בריכה וגן חיות ולונה פארק? התשובה: לא- כי זה רק "כאילו", למרות שבשביל הילדים זה די והותר.
אז אם נשארת עם חווית ילדות קסומה של "שלג בבני- ברק", אשריך וטוב לך ואני האחרון שארצה לקלקל לך את חווית הילדות. והאמת- גם לי (שהייתי אז בן 28, וכן- גרתי בבני- ברק בקרית הרצוג), אותו אירוע נשאר חרוט עמוק בתוך הלב בתור חוויה מיוחדת במינה ברמה גבוהה יותר מאשר חווית שלג בירושלים, כי באמת זה היה משהו מיוחד ונדיר שבמבחן התוצאה הרגיש ממש כמו שלג אמיתי, והפוסט שהעלתי על זה והתמונות שבו מעידים על כך. אבל עדיין- לצורך הדיוק צריך להדגיש שוב, שבשונה משנת 1950 שאז היה מדובר בשלג אמיתי שירד בכל הארץ, האירוע בחורף תשנ"ב לא היה באמת "שלג", אלא משהו שהכי קרוב לזה- גראופל חריג בעוצמתו ובהיקפו.
אפיק ים סוף אמר במודלים - תמוז תשפ''ו:
איסי צופה 41 מעלות בפריז בשבוע הבא.
צפוי להישבר שיא החום לחודש יוני באיזה 3 מעלות.
לא נורא- אנטישמים, שיסבלו קצת (ומצידי- שיסבלו הרבה, וכל המרבה ה"ז משובח).
אוהב גשם ולא בוץ אמר בפרשת השבוע- פרשת חוקת- פרשת המים (או: בזכות נשים זכו וזוכים בני ישראל למים):
ז'ק אני חושב שגם הנשים של עדת קורח מתו לאחר שירדו חיים שאולה ויאבדו מתוך הקהל.
דבריו של אוהב גשם ולא בוץ פותחים כאן נושא חדש ומרתק. לעיל הבאנו שבזכות הנשים (מרים) היה מים לבני ישראל במדבר (באר מרים), ובזכות השתתפות הנשים בשמחת בית השואבה הגיעו לתכלית הרצויה של ירידת הגשמים בשלימות, וגם הבאנו שבזכות זה שהנשים לא היו שותפות במעשה העגל ובחטא המרגלים ובעוד אירועים של תרעומות ומחלוקת, בשכר זה הן זכו שאף אשה לא מתה בכל ארבעים השנים שהיו ישראל במדבר עד שנכנסו לארץ, ולכן מיתת מרים במדבר קודם כניסתם לארץ היה אירוע חריג ומיוחד.
אבל כמו שהעיר ידידנו החשוב אוהב גשם ולא בוץ , היו במדבר גם נשים מסוג אחר. ידוע מה שנהגו להטעים על פי הפסוק בפרשת משפטים ודברי רש"י שם, דכתיב "מכשפה לא תחיה", ופירש"י שאחד זכרים ואחד נקבות, אלא שדיבר הכתוב בהווה שהנשים מצויות מכשפות. (ובימינו אנחנו רואים לדאבונינו כמה הדברים נכונים- ע"ע היועמשי"ת גב"מ ועוד כמה יועמשיו"ת וכן שופטות בערכאות העונים לכינוי בית המשפט ובג"ץ,- במילה אחת: "מכשפות" על מלא). אז גם במדבר היו כמה "נשמות טובות" כאלו, וכדברי חז"ל עה"פ במשלי "וְאִוֶּלֶת בְּיָדֶיהָ תֶהֶרְסֶנּוּ"- זו אשתו של קורח, שבגללה היה כל הבלגן הזה. ונזכיר דברי הגמ' והמדרשים שמהם נוכל ללמוד קצת על דמותה "הזוהרת" של אשתו של קורח.
הגמ' בסנהדרין (ק"י ע"א) מספרת: אשתו של קורח הסיתה אותו, אמרה לו: תראה איך שמשה מינה את עצמו למלך ואת אחיו אהרן מינה לכהן גדול, ואת בני אחיו מינה לסגני כהונה. ותראה איך הוא דואג רק לעצמו ולמקורביו: אם מביא חקלאי תרומה הוא דורש לתת אותה לכהן, ואם הוא מביא מעשר ללוי, אז הוא דורש מהלוי לתת עשירית ממנו לכהן. ועוד דבר הוא עשה לכם, שהוא ביזה אתכם בכך שגילחו כל שערותיכם והניף אתכם בבזיון כמו גללים, ונתן עינו בשערכם לכער אתכם, אמר לה קורח: והרי גם משה התגלח ?! ענתה לו אשתו: כיון שרצה לבזות אתכם הסכים גם לעצמו לעשות כן. ומספרת עוד הגמ', וכן אומר המדרש (מדרש משלי י"א, כ"ז, והובא ברבינו בחיי ט"ז א'), שבכל יום שהיה בא קורח היתה אשתו שואלת אותו: מה לימד אתכם משה? והיתה לועגת על משה רבינו. ושאלה את קורח מה למדתם היום? אמר לה מצוות ציצית שהיא נוהגת בבגד שיש לו ארבעה כנפות, ולמדנו שצריך להטיל בו שלוש חוטים של צמר לבן וחוט אחד של צמר צבוע בצבע תכלת. ואז אמרה לו: תלבש בגד שכולו צבוע בצבע תכלת ותשאל את משה- טלית שכולה תכלת חייבת בציצית או לא? וכן תשאל את משה: בית מלא בספרי תורה האם חייב במזוזה? (אז כל מה שאנחנו מכירים מרש"י ומהמדרשים שקורח ועדתו טענו כלפי משה במחלוקת קורח ועדתו- כל זה היה בהוראתה ובעצתה של "היועמשי"ת" דאז אשתו של קורח !).
ולמה אשתו של קורח הסיתה אותו כנגד משה רבינו? מובא שקורח היה עשיר גדול והיה קונה לאשתו תכשיטים יקרים מאוד, ולעומת זאת אשתו של משה ציפורה חייתה בעניות, והיתה אשתו של קורח לועגת לציפורה אשת משה והיתה אומרת לה: תראי כמה תכשיטים יקרים הביא לי בעלי, ואת מה בעלך הביא לך? והיתה ציפורה עונה לה: בעלי הביא לי את הדבר היקר ביותר בעולם את התורה הקדושה, וזוהי התורה של משה רבנו שנקראת על שמו. ואשתו של קורח ליגלגה על הדברים. ואומר המדרש שבשעה שהקב"ה אמר למשה רבינו להכין את לוחות הברית שהיו עשויות מאבן יהלום היקרה ביותר (סנפירינון), אמר משה היכן אני אמצא מחצב של יהלומים? אמר לו הקב"ה בתוך האהל שלך תחפור באדמה ותמצא שם מחצב של יהלומים, ומשם תכין את לוחות הברית ומה שנשאר יהיה שלך, כמו שכתוב "פסול לך" ודרשו חז"ל (נדרים ל"ח, א) הפסולת יהיה שלך, ומזה נתעשר משה, ומשם נתן משה לאשתו יהלום יקר, ואמר לה לכי ותעשי לך טבעת אצל אהליאב. וכשראה אהליאב את אבן היהלום של ציפורה נדהם ואמר לה שזה היהלום היקר ביותר בעולם, ונתפרסם הדבר. כשענדה ציפורה את הטבעת, עזבו כל הנשים את אשתו של קורח ורצו לראות במו עיניהן את האבן המיוחדת בטבעת של ציפורה. והיתה אשתו של קורח מקנאת קנאה גדולה עד שהיתה מסיתה את בעלה יום יום נגד משה רבינו, עד שבסוף קורח בעלה שמע לה.
אז זאת היתה דמותה ה"זוהרת" של אשתו של קורח, ללא ספק "מכשפה" אמיתית. וכשפתחה הארץ את פיה לבלוע את קורח ועדתו, נבלעו יחד איתם גם אשתו של קורח ונשותיהם של דתן ואבירם.
אבל כאן נשאלת השאלה, האם אותן נשים מתו ע"י שנבלעו בארץ (וכפי שכתב ידידנו אוהב גשם ולא בוץ )? אז לפי המדרש יתכן שלא, ואדרבה- יתכן אף שהן ממשיכות לחיות אף ברגע זה! במדרש רבה (במדבר פרשה י"ח סימן י"ט) מובא: "חיים שאולה"- יש אומרים חיים וקיימים עד עכשיו, עכ"ל המדרש. וכן נראה מדברי הגמרא במסכת בבא בתרא (דף ע"ד ע"א) שנשארו חיים, שהרי רבה בר בר חנה היה במדבר במקום שנמצאים בלועי קורח ושמע אותם אומרים "משה ותורתו אמת והן בדאים". וכן כתב האור החיים הקדוש (במדבר ט"ז, ל"ג), וז"ל: וירדו חיים שאולה. פירוש שלא שלטה בהם הארץ להורגם אלא נשארו חיים, ונתנתן הארץ בפקדון לגיהנם וכו', ויכוין שאחר שירדו לשאול נתן ה' בהם כח ולא מתו, ע"ד אומרם ז"ל (סנהדרין ק:) שהקב"ה נותן כח ברשעים לקבל ענשם, כמו כן אלו נשארו חיים אחר שהיו בשאול עצמה כדי שירבה הרגשתם, עכ"ל האור החיים הקדוש. וממדרש זה הוכיח בספר "תפארת הגרשוני" (עה"ת פרשת קרח) לבעל שו"ת עבודת הגרשוני, שאם אחד מבלועי עדת קרח לא השאיר בנים אחריו, ואשתו נשארה בחוץ (מכיון שלא היתה במחלוקת) אין היא נופלת ליבום, משום שהוא עדיין חי. ולפי זה ביאר מה שאמרו בנות צלפחד למשה "אבינו מת במדבר והוא לא היה בתוך העדה הנועדים על ה' בעדת קרח כי בחטאו מת ובנים לא היו לו". ולכאורה קשה, מה איכפת לנו מאיזה סיבה הוא מת, האם מחמת שהיה בעדת קרח ונבלע, או שמת בגלל חטא אחר, סוף סוף הוא כרגע מת, והםרוצות לירש את נכסיו. אלא שבגמרא במסכת בבא בתרא (דף קי"ט ע"ב) מובא שכאשר באו בנות צלפחד למשה רבנו, משה היה שונה את פרשת ייבום, ואמרו לו שאם אנו חשובות כבן. ואם כן אמנו נפטרת מייבום כי אין הבדל אם השאיר בן או בת– ואם כן גם נירש את נכסי אבינו אפילו שאנחנו בנות, ואם אין אנו חשובות כמו בן לגבי לפטור את אמנו מייבום, ואם כן גם לגבי ירושה אין אנו יורשות את נכסי אבינו, אבל אם כך שתתייבם אמנו. ולפי זה מבואר מדוע הזכירו שאביהם לא היה מעדת קרח, משום שאם נבלע באדמה, הרי הוא כרגע חי, ואימם לא יכולה להתייבם. אבל מכיון שבחטאו מת, הרי הוא מת ממש ואם כן אמנו צריכה יבום, ודפח"ח.
והעולה מן הדברים- שיש שאומרים שהבלועים בעדת קורח לא מתו, ואדרבה- עדיין הם חיים וסובלים יסורי גיהנום בחייהם. וא"כ מסתמא גם הנשים שהיו במחלוקת מסתמא עדיין חיות ועומדות, ולא מתו במדבר. נמצא ממילא שמרים היא האשה היחידה שמתה בכל אותם ארבעים שנים שהיו בני ישראל במדבר עד שנכנסו לארץ.
ג׳מיני המלך אמר במודלים - תמוז תשפ''ו:
אפיק ים סוף מאיפה הנתונים שלך על טמפרטורות הים?
https://gosurf.co.il/temperature
אבל אני מקדים מראש שאתם הולכים לקבל תגובה מידידנו המנהל גשם עד בלי די
אוהב גשם ולא בוץ אמר בפרשת השבוע- פרשת חוקת- פרשת המים (או: בזכות נשים זכו וזוכים בני ישראל למים):
ז'ק אני חושב שגם הנשים של עדת קורח מתו לאחר שירדו חיים שאולה ויאבדו מתוך הקהל.
כמובן. הכוונה היא שהאישה הראשונה והיחידה שנפטרה מהעולם כדרך כל הארץ באותם ארבעים שנה היתה מרים. (חוץ מזה- יש דעה שהניבלעים באדמה לא מתו ועדיין הם חיים- עיין הרחבה לקמן).
אוהב גשם ולא בוץ אמר בפרשת השבוע- פרשת חוקת- פרשת המים (או: בזכות נשים זכו וזוכים בני ישראל למים):
ז'ק לדבריו מובן למה העלו את הנשים לגזוזטראות למעלה והגברים היו למטה כי רצו לעשות פעולה שתדמה את עליית המי תהום הנוקבא ללמעלה והגברים למטה כנגד המים הליונים היורדים למטה.
רעיון יפה !
איש השלגים אדיב אוהב שלג לא ישבע מאור גליל העליון (חבורא קדישא)- אני מקפיץ שוב את הפוסט הזה שהתפרסם לפני שנתיים, בתקוה שיהיה לכם לתועלת.
אוהב גשם ולא בוץ לא שלג אלא רק גראופל, אבל מה שהתפרסם כאירוע הגראופל הגדול ביותר בתולדות ישראל. אם תלחץ כאן תקבל סקירה נרחבת של האירוע כפי שהוא התפרסם כאן בפורום בעבר.
Mashav אמר בתחנת מטאורולוגית בגילה:
ב"ה התחנה שלי חזרה לעבוד ולדווח!!
קיבלנו בגילה את הבשורה. שתזכה שהתחנה שלך תהיה עמוסת עבודה בכל הקשור למישקעים, כולל לבנים (למרות שאני לא יודע איך בדיוק מודדים משקעים לבנים מבחינה טכנית).
אדיב איך כתבת במקום אחר: ''אפשר גם לדבר על נושאים ברמה גבוהה מבלי לריב, חשבתי על נושא מסוים שאולי תאהבו: מזג האוויר''... אז שם זה פחות לענין, אז חזרנו לכאן.