ז'ק אמר בלקראת ערב מרגש, ממתינים בצפיה דרוכה.:
שימי אמר בלקראת ערב מרגש, ממתינים בצפיה דרוכה.:
ז'ק אמר בלקראת ערב מרגש, ממתינים בצפיה דרוכה.:
ז'ק אמר בלקראת ערב מרגש, ממתינים בצפיה דרוכה.:
אדיב אמר בלקראת ערב מרגש, ממתינים בצפיה דרוכה.:
תכינו את המצלמות.
עד כמה שהבנתי, השיא הינו בין 21:11 - 21:45כותרת: "לקראת ערב מרגש- ממתינים בציפיה דרוכה". שאלה הילכתית- האם מותר להסתכל בליקוי לבנה, האם מותר לספר לחברו ''יש ליקוי לבנה של פעם בכמה שנים, בוא תראה''. תבררו היטב ויתכן שתקבלו תשובה מפתיעה שתקלקל לכם קצת את החגיגה.
וז"ל שו"ת ישועת משה ח"ג סימן ל"ז: נראה לי דגם מטעם אחר אין לברך על הלבנה בשעת לקויה, כי הרי אמרו חז״ל בסוכה כ"ט ע"א בזמן שלבנה לוקה סימן רע לשונאיהם של ישראל. ואמרו: אין מזכירים שמו של הקב״ה על הקללה (מדה״ג בראשית כד), ואין מברכין על כוס של פורענות (ברכות נ"א ע"ב), ואין הקב״ה מייחד שמו על הרעה אלא על הטובה (מד״ת תזריע ט), בפרט במצוה זו שצריכים לקבל פני השכינה בשמחה וקבעהו בדרך זו כבד״מ אר"ח תכ"ו ב', ואנו מתפללים שהם עתידים להתחדש כמותה, ואין להסתכל בליקויה וקלקולה, ואם כן כש״כ שאין לברך אז, עכ"ל.
ואם ננקוט כדבריו, נמצא גם שכל הפירסום הגדול לליקוי הלבנה הצפוי, וההזמנה של אחרים לצפות ולתעד את התופעה, כ"ז בטעות יסודו, שהרי לגבי ראיית קשת הביא המשנ"ב (סי' רכ"ט ס"ק א') את דברי החיי אדם, וז"ל: ואין כדאי להגיד לחבירו שיש קשת מטעם "מוציא דבה". ואף שידוע שהגר"ע יוסף זצוק"ל פסק שכן יגיד לחבירו שיש קשת בכדי לזכותו בברכה, מ"מ כ"ז לא שייך לענין ליקוי לבנה, שהרי כאן יש רק את הסימן הרע ואין שום ברכה שנוכל לומר שהוא מזכה לחבירו, וא"כ לכו"ע הרי זה בבחינת "מוציא דיבה הוא כסיל".
ויעוין בספר חסידים סי' ר"ל שכתב, וז"ל: ואם אדם רואה מאורות לוקים כגון לבנה, צריך להתענות, שהרי בשביל חלום מתענה, מפני כל העולם לא כ"ש, עכ"ל. (הו"ד במשנ"ב סי' תק"פ ס"ק ב').
צילום מסך 2025-09-08 141153.png
כנראה שבאמת היינו צריכים לצום!!
😧 😧 😧 😧 😧 😧 😧 😧 😧 😧 😧 😧 😧 😧 😧 😧 😧 😧 😧 😧 😧 😧 😧לאחר שבוע של ליקוי מאורות, ולאחריו מאורעות לא עלינו, מתוך ההפטרה של השבת (כי תבוא)
לֹא יִשָּׁמַע עוֹד חָמָס בְּאַרְצֵךְ שֹׁוד וָשֶׁבֶר בִּגְבוּלָיִךְ וְקָרָאת יְשׁוּעָה חוֹמֹתַיִךְ וּשְׁעָרַיִךְ תְּהִלָּה. לֹא יִהְיֶה לָּךְ עוֹד הַשֶּׁמֶשׁ לְאוֹר יוֹמָם וּלְנֹגַהּ הַיָּרֵחַ לֹא יָאִיר לָךְ וְהָיָה לָךְ ה' לְאוֹר עוֹלָם וֵאלֹוקיִךְ לְתִפְאַרְתֵּךְ. לֹא יָבוֹא עוֹד שִׁמְשֵׁךְ וִירֵחֵךְ לֹא יֵאָסֵף כִּי ה' יִהְיֶה לָּךְ לְאוֹר עוֹלָם וְשָׁלְמוּ יְמֵי אֶבְלֵךְ.
ה_ציור_של_אוריאל_פלד.jpg