ז'ק חזק ויפה במיוחד!
אני ממש אהבתי את הרעיון של אשכול שכותרתו "לקראת קיץ רותח"
ותוכנו הוא השלג שצפוי (או שלא) בחורף הקר...
ז'ק חזק ויפה במיוחד!
אני ממש אהבתי את הרעיון של אשכול שכותרתו "לקראת קיץ רותח"
ותוכנו הוא השלג שצפוי (או שלא) בחורף הקר...
הגיע הזמן לומר את המשפט הבלתי יאמן:
"מי שרוצה לראות קיץ אמיתי שיטוס לאירופה..."
איש השלגים אמר במערכת ט"ז-י"ט אייר ל"א-ל"ד לעומר עם קור חריג לעונה:
אדיב אמר במערכת ט"ז-י"ט אייר ל"א-ל"ד לעומר עם קור חריג לעונה:
הפעם האחרונה שירד שלג במפלס העליון היתה בחורף 2011
איך?
בחורף האחרון ירדו שלגים בחרמון...
התכוונת קיץ?
תקרא מההתחלה,
מדובר על חודש מאי!
אדיב אמר במערכת ט"ז-י"ט אייר ל"א-ל"ד לעומר עם קור חריג לעונה:
שלג בחרמון התחתון בחודש מאי לראשונה זה 15 שנה
תיקון: בחרמון העליון נשבר שיא של 15 שנה,
התחזית הוכיחה את עצמה שלג יורד במפלס העליון באתר החרמון בחודש מאי. הפעם האחרונה שירד שלג במפלס העליון היתה בחורף 2011 ובמפלס התחתון בשנות ה-60. הטמפ' צנחה ל2°-, עם משבי רוח עזים. השלג החל לרדת בגובה 2000 מ' מעל פני הים, בנתיים סמ' בודדים. מיקי ענבר סמנכ"לית השיווק ודוברת אתר החרמון ציינה כי המערכת הנוכחית מפתיעה במועדה וכל משקע חשוב למאזן. (מהחדשות)
שלג בחרמון התחתון בחודש מאי לראשונה זה 15 שנה
ל״ג בעומר השנה (שני בערב) יהיה מהקרים שידענו בתולדות המדינה אם לא הקר ביותר! לא מדובר בקור שלא חווינו - כבר היו ימים קרים בהרבה השנה. אבל ספציפית לחודש מאי זה מאוד נדיר. למעשה בלילה ימדדו טמפרטורות של ינואר, לצד גשם קל ורוחות חזקות. (טל שמאי)
"אני לא בטוח שיהיו מדורות השנה בל"ג בעומר, יש כעת מגמה במודלים של אירוע חריג ביום ההילולה - גל קור עם גשמים, ואולי אפילו שלג בכתר החרמון, יחד עם רוחות חזקות. אם זה יקרה, לא יהיה אישור מאף גורם להדליק מדורות. צריך להיערך".
צחי פלג.
למיטב ידיעתי אם הים מתחמם יתר על המידה הוא מייצר הרבה יותר ענני גשם.
והסבירות למערכות נדירות עם כמויות השויות של משקעים עולה משמעותית בכזה אופן.
שלג מטר בירושלים מה פתאום קללה,
רק אם לא ירדו גשמים בחורף כלל עד לחודש ניסן זהו סימן קללה.
כמובא במשניות תענית (א,ז) יָצָא נִיסָן וְלֹא יָרְדוּ גְּשָׁמִים, סִימַן קְלָלָה.
הפוך! מהרה"ק מקוריץ זיע"א מקובל כי הגשם שבין פסח לעצרת מסוגל לרפואה.
וואו!
מה רבו מעשיך ה'
תודה רבה!
מחכה גם לתמונות של אל ניניו שחוגגים באיזור...
ז'ק אמר בסופר אל ניניו 2026: מה צפוי לישראל בקיץ הקרוב?:
אבל עדיין מתנהגים לעיתים כמו ילדים קטנים
והנה הקשר הישיר בין כל הדיון כאן לתופעת "אל ניניו" שפירושו הוא "הילד הקטן".
אפיק ים סוף אמר במודלים - לקראת חג הפסח:
בגדול יש מגמה למערכת גשם נוספת לקראת שביעי של פסח, נכון להיום
כשאפיק ים סוף מדבר על מים בשביעי של פסח...
כשמערכת קרה פוגשת את מרץ המשוגע:
רביעי לפני הצהריים ועד שישי לפני הצהריים. שלג בחרמון, שיטפונות והצפות סופות רעמים וברד, משבי רוח חזקים, הכל כלול.
(ליאור סודרי)
ז'ק , יורד כבר גשם ואפילו רב יותר ממה שציפינו,
הכינרת עולה,
כל נושא מזג האוויר משדר אופטימיות ותקווה.
הולך ז'ק ברחוב וחושב: איך אני יכול להביע את הפסימיות שלי היום בפורום?
הרי הכל הולך כל כך טוב.
אופס!!! עולה רעיון אדיר במוחו!
אציין כל הזמן מי הוא זה שלא הימר נכון במפלס הכינרת ומי יוצא מהסיפור.
בלב נרגש המשיך ז'ק ללכת צוהל ואבלו בליבו על שמצא דרך לשחרר את פסימיותו הנצורה בו.
(כדי להימנע מתביעת דיבה אציין שפוסט זה נכתב בהומור.)
נראה שברביעי ובחמישי מצפה לנו המערכת החורפית הגדולה ביותר עד כה העונה: כמויות גשם גדולות, סופת שלגים בחרמון ושיטפונות נרחבים
(טל שמאי)
החרמון הבוקר עם 50 ס"מ במפלס העליון.
