עדיין מצבנו יחסית טוב. אגב באזור סיציליה יש מקומות בים שהגיעו כבר ל-30 מעלות...

משתמשים שתרמו לפורום באופן משמעותי יקבלו את התג

לכניסה
עדיין מצבנו יחסית טוב. אגב באזור סיציליה יש מקומות בים שהגיעו כבר ל-30 מעלות...

אפיק ים סוף בפריז הגיעו אתמול ל-40.9 בהיסטוריה היה רק 5 ימים מעל 40 מעלות בפריז. פעם ראשונה ב-1947 אחר כך ב-2019 ואז 2022 והשנה כבר פעמים.
אגב אני מבין שאתה לא מאין ל-44.4 שנמדד בירושלים לפני כ-140 שנה.
אוהב גשם ולא בוץ חבל שהם לא מעודכנים כי כבר אתמול השיא נשבר והיה על 30.0
עוד כמה דברים. 1. גילגל התחנה החמה ביותר בישראל נמצאת בגובה 255- וטירת צבי רק 220- פער קטן למדי.
2. השירות המטאורולוגי טוען שתחנת הגילגל נמצאת במיקום שפוגע מעט בחום ולכן טמפרטורות השיא יותר חמות מהסביבה, כלומר מזייפת ויותר חמה.
3. השיא של 54 אושר גם על ידי WMO

אפיק ים סוף אני אכתוב את זה שוב, לא חסר מקרים ששיא החום היה צפוני יותר. ע"ע צרפת שיותר חמה מאשר ספרד הדרומית.
בכללי קלייה מדדה 51+ וזה שיש את ים המלח שממתן, אני די בטוח שאם ים המלח לא היה אז גם שם היו מגיעים לכמעט 54.
בקיצור צריך לבדוק מה היה הסינופטיקה שם אבל לא מצאתי איך.
מה שכן אין ספק שפעם המדים היו פחות מדויקים אבל זה מה היה אז.
אפיק ים סוף אמר בלקראת קיץ רותח חלק 3:
אם בקליה יריחו היו 'רק' 50-51, לא מובן איך בטירת צבי שהיא גבוהה יותר וצפונית יותר היו 54. אני טוען שאולי היה שם זיוף של 3-4 מעלות.
מה הפלא הכ''כ גדול?! בקיץ שעבר מדדתי בבני- ברק כמה פעמים טמפרטורות של יותר מ- 50 מעלות, ופעם אחת אף טמפרטורה של 63 מעלות! היה מדובר במד עם חיישן מקולקל? ממש לא. פשוט המד היה ממוקם במקום עם שמש ישירה עליו, כך שהוא מדד בגלל זה טמפרטורות של 20 מעלות ומעלה יותר מהטמפרטורה שנמדדה בצל ע''י החיישנים האחרים. ללמדך שלא מספיק שהמד יהיה תקין, אלא בעיקר שהוא יהיה ממוקם במקום מוצל ושמנוטרל מכל השפעה אחרת, כגון שמש ישירה, מעל משטח שפולט חום, בתוך מבנה שאוגר חום, רחוק ממנועי מזגנים שפולטים חום ומשבשים את המדידה וכו'. אני מניח שבמידה ואמצעי המדידה בטירת צבי היו תקינים (ומסתמא כך היה, כי באותו זמן מדדו באמצעות מד חום של כספית שנחשב כמדויק), אבל יתכן בהחלט שמשהו בתנאי השטח גרם לפגיעה באמינות המדידה.
שני צדדים למטבע,
הכל עניין של הסתכלות.
"זכות הפסימיסטים להתלונן".
ביתר ירושמיים איזה היפוך ! היום מתחיל הקיץ ! בקיצור- הפוך על הפוך!
החלה הספירה לאחור.
וכשזה יבוא בעוד מספר חודשים, תדעו שבעצם היום זה התחיל.
כדור הארץ הנטוי, עבר אמש את נקודת ההיפוך הקיצית ומעכשיו אנחנו רק מתקרבים והולכים אל החורף הנכסף.
ראו: נכונו לנו בדרכנו עוד ימים קשים, אך כשהיעד ברור הכל נראה אחרת.
יצאנו לדרך...