פורום אקלימוס
טוען את הקהילה...
דוגמת באנר פרסומת
  • RE: עדכוני התפתחות סופר אל ניניו.

    גשם עד בלי די אמר בעדכוני התפתחות סופר אל ניניו.:

    נתי זה מה שהגבתי שם. השם שם לא אמיתי 🙃
    ההבדל העיקרי שאז התחלנו את העליה ממצב אל ניניו חלש/ ניטרלי

    הפעם אנחנו התחלנו במצב לה ניניה ולכן בממוצע של מרץ עד מאי אנחנו פחות חמים, אבל אם נסתכל על המצב כעת אנחנו בטמפרטורות הכי חמות מאז תחילת המדידות נכון לתאריך. כל הסימנים מראים שאנחנו בדרך לאל ניניו קטסטרופלי.

    בהמשך להודעה שלי אז זה גרף של הטמפרטורה באזר 3.4 הרלוונטי
    22:06 20/06/2026
    בעיגול הכתום זה המצב עכשיו והחץ האדום זה השיא בשנת 2015
    WA_1781981659803.jpeg oisst2.1_nino3.4_sst_day.png 20260620_220326.jpg

    כן אבל אני עדין רוצה להבין, אוקי אז התחלנו הרבה יותר מנמוך מ 2105 ומאז העלייה מטורפת. אבל מה הסיכוי להגיע לשיא של 2015. הרי אם התחלנו נמוך ומסתמא טווח העלייה הוא לא אין סופי אז הסיכוי להגיע לשיאים ההיסטוריים נמוכה יותר מאז, לא?

    פורסם בתחזית מודלים
  • RE: עדכוני התפתחות סופר אל ניניו.

    ועכשיו השאלה שלי, הם כותבים שכעת 0.1 ואתה מראה גרף של 1.75 כמעט

    מה נכון? אלו אותם נתונים או נתונים של 2 דברים שונים, אני לא הכי חזק בתחום הזה ואין לי כח להתחיל לנבור עכשיו...

    פורסם בתחזית מודלים
  • RE: עדכוני התפתחות סופר אל ניניו.

    גשם עד בלי די אמר בעדכוני התפתחות סופר אל ניניו.:

    נכון לאתמול (העדכון האחרון), האל ניניו ממשיך לזנק עמוק לתוך שיאים חדשים שלא נמדדו מעולם בתאריך זה. אנחנו כבר ב-+1.68, כאשר +2 ייחשב כבר כסופר אל ניניו.
    WA_1781981659803.jpeg

    קרדיט בסוף הכתבה

    ב-2015 עוד היינו צריכים להסביר מה זה אל-ניניו. באותה תקופה הנושא היה די נישתי בישראל, ורוב הציבור התעניין בעיקר בשאלה אם יהיה חורף גשום או לא. פחות דיברו אז על המנגנונים הגלובליים של ENSO, ועל הקשר בין האוקיינוס השקט, רוחות הסחר, טמפרטורות פני הים והשפעות מזג האוויר ברחבי העולם.

    באותה שנה, 2015, התפתח אחד מאירועי הסופר אל-ניניו החזקים שנמדדו אי פעם. לכן טבעי להשוות כל אירוע מתפתח לאותה שנה, אבל כאן חשוב לעצור רגע לפני שקופצים למסקנות.

    רוב הגרפים שמסתובבים עכשיו מציגים אנומליות טמפרטורה תת-ימיות באוקיינוס השקט. זה בהחלט נתון חשוב, כי חום שנאגר מתחת לפני הים יכול לשמש כדלק להתפתחות אל-ניניו בהמשך. אבל מאגר חום תת-ימי, מרשים ככל שיהיה, עדיין לא אומר שאל-ניניו חזק כבר בדרך.

    כדי שהפוטנציאל הזה יתממש, צריך לראות גם היחלשות או היפוך של רוחות הסחר. צריך לראות שהחום התת-ימי באמת עולה לפני השטח באזור Niño 3.4. ובעיקר צריך לראות שהאוקיינוס והאטמוספירה מתחילים להגיב יחד, כי בלי הצימוד הזה מדובר בעיקר בפוטנציאל.

    הגרף שבנינו מציג את מדד RONI של NOAA, כלומר מדד יחסי לאזור Niño 3.4, לפי עונות תלת-חודשיות חופפות לאורך השנה. הוא משווה בין 2015, 2023, 2024, 2025 ו-2026, ומאפשר לראות איפה כל שנה עמדה באותו שלב של השנה מבחינת מצב ENSO.

    מה שבולט מיד הוא ש-2015 כבר התחילה את השנה בצד החיובי של המדד, ובמהלך האביב והקיץ התחזקה בצורה רציפה וברורה. מ-MAM עם ערך של ‎+0.6, היא עלתה ל-‎+1.0 ב-MJJ, המשיכה ל-‎+1.6 ב-JAS, ובסוף השנה הגיעה עד ‎+2.4. זה המסלול הקלאסי של אירוע אל-ניניו חזק מאוד שהולך ונבנה לאורך השנה.

    לעומת זאת, 2026 נראית אחרת לגמרי בשלב הזה. הנתונים הזמינים עד MAM מראים יציאה הדרגתית ממצב שלילי: מ-‎-0.9 בתחילת השנה, ל-‎-0.7, אחר כך ‎-0.4, ועד ‎-0.1 ב-MAM. כלומר, לפי פני הים באזור Niño 3.4, אנחנו עדיין לא רואים אל-ניניו פעיל או מבוסס, אלא מעבר לכיוון ניטרלי.

    ההשוואה הזאת חשובה כי היא מראה שהסיפור של 2026 עדיין לא נמצא במדד פני הים כמו שהיה ב-2015. ב-2015 ההתחממות כבר הייתה ברורה במדד עצמו, ואילו ב-2026 הסימנים הדרמטיים יותר מגיעים כרגע בעיקר מהחום התת-ימי. הגרף מחזק את המסר המרכזי של הפוסט: יש פוטנציאל, ויש בהחלט סיבה לעקוב מקרוב, אבל מבחינת RONI אנחנו עדיין לא במצב שמזכיר את 2015 באותו שלב של השנה.

    נעדכן
    צוות Weather2day - מחתרת מזג האוויר

    פורסם בתחזית מודלים
  • RE: תחזית לעונה הקרובה.

    fify43 אמר בתחזית לעונה הקרובה.:

    טוב יודע יהיה גל חום קצר חחחחחחחחח בדצמבבר בסדר חרטוט

    רק זה מה שהצחיק אותך בכל התחזית הזו????
    הזיה על הזיה....

    פורסם בתחזית מרשמלו
  • RE: פרשת השבוע- פרשת חוקת- פרשת המים (או: בזכות נשים זכו וזוכים בני ישראל למים)

    אוהב גשם ולא בוץ
    יישר כח לכותבים
    הזכרת לי גם ווארט נחמד
    שואלים מה קורח ראה בזה שעתיד לצאת מבניו שמואל הנביא. וכי זה ראיה שמעשיו נכונים?
    מה הקשר בין קורח לצאצא שלו?
    שמעתי תירוץ נפלא. שקורח ידע שאין ממנין פרנס על הציבור אא''כ קופה של שרצים תלויה מאחורי גבו.
    והוא עשה חשבון דהרי משה ואהרן יש להם "קופה של שרצים" - פגם ביחוס, שאביהם התחתן עם דודתו, מה שאסרה התורה. אך אני קורח מיוחס עד אברהם אבינו בן אחר בן בלי שום בעיות בדרך, ואיך אוכל להתמנות לפרנס.
    ואז ראה שעתיד שמואל לצאת ממנו וממנו למד. הנה יש את שמואל שעתיד להיות פרנס על אף שאין לו שום "קופה של שרצים" מאחוריו, אם כן גם אני ראוי לגדולה.
    מה שהוא לא לקח בחשבון זה שהוא עצמו ה"קופה של שרצים" של שמואל....

    פורסם בתוכן גולשים
  • RE: הימורים - חורף התשפ''ז

    אני מהמר כמו בכל שנה
    שבחורף הבא ירד שלג משמעותי בהרי המרכז רבתי כולל ירושלים.

    טרחתי להדגיש, את ה "בכל שנה" כי כמו תמיד הדיבורים על שלג בפורום של חובבי מזג אויר מושבעים, אינו מקצועי בעליל. זה רק חתיכת משאלת לב נעלמת שכמעט ולא מתגשמת. אז אם פוסט ההימור נועד לשאול מהי משאלת הלב שלי, או שהיא באה לבדוק את רמת האופטימיות שיש לי כמהמר, אז כן, התשובה שלי תמיד אבל תמיד תהיה חיובית. (ואפילו שכל שנה מחדש אני נופל בהימור....)
    ואגב סבתא שלי שהיא ירושלמית מלידה ועד היום, טענה לי פעם שבדרך כלל בשנים מעוברות יורד שלג משמעותי. אז מי שרוצה להיתלות באמונות סבתא, מוזמן להתבסם מההגיג הזה, (שמעניין לבדוק אם זה באמת תואם בשנים אחורה) יכול להיות שהוא נולד מהעובדה שירושלים רואה שלג פעם בשנתיים שלוש, ושנה מעוברת באה פעם בשנתיים שלוש, ועשו הדבקה זה על זה.
    אבל חשוב לסייג, שמה שהיה נכון פעם, אנו רואים בעיננו שלא נכון היום, כל הכללים נשברים, והשלג הנכסף הפך לאירוע נדיר במינו.... (רק שלא יגיעו בסוף לאמרה שבכל שנת שמיטה יורד שלג, או חלילה יובל...)

    פורסם בניתוח מפות המודלים
  • RE: לקראת קיץ רותח חלק 3

    ז'ק חזק ויפה במיוחד!

    אני ממש אהבתי את הרעיון של אשכול שכותרתו "לקראת קיץ רותח"
    ותוכנו הוא השלג שצפוי (או שלא) בחורף הקר...

    פורסם בתוכן גולשים
  • RE: לקראת קיץ רותח חלק 3

    אוהב גשם ולא בוץ
    פוליטיקאי, מדינאי,
    מה זה משנה? העיקר הוא שאתה אמן הדיפלומטיה.

    פורסם בתוכן גולשים
  • RE: מודלים - חודש סיון

    גשם עד בלי די אמר במודלים - חודש סיון:

    דוד אני נהנה גם משרבים של 40-45 🫢

    איש מוזר...

    פורסם בתחזית מודלים