השבוע לפני 11 שנה
-
ז'ק סליחה, אבל כמדומני שכמעט כל ירושלמי מצוי יעדיף סופה אחת כזו ושאר חורף עם אפס[!] משקעים מאשר שנה עם 5000 מ"מ ללא שלג, כך לדעתי...
-
שלג ברמות ומה אנחנו תושבי מישור החוף- עיזים? לא מגיע לנו להנות קצת מחורף? בקיץ אנחנו טובעים בים של זיעה, ובחורף אין לנו אטרקציה כמו שלג. אז מה נשאר לנו? הגשם העצבני שיורד עליך בבום. אבל השנה גם את זה אין לנו, וגם המודלים לא צופים משהו יותר מידי דרמטי עד קצה הטווח.
-
ז'ק
אבל העדת בעצמך שאתה כל שלג נמצא בבירה. -
איש השלגים בנתיים ילדי גדלו והתחתנו, אישתי שמנהלת מסגרת חינוכית מחוץ לעיר חוזרת הביתה רק אחרי 5 בערב, וגם השלג כבר לא כ''כ יורד, כך שבשנים האחרונות לא יצא לי לפקוד את ירושלים בשלג. מי יודע- אולי השנה?
-
ז'ק אמן
-
ז'ק אמר בהשבוע לפני 11 שנה:
איש השלגים בנתיים ילדי גדלו והתחתנו, אישתי שמנהלת מסגרת חינוכית מחוץ לעיר חוזרת הביתה רק אחרי 5 בערב, וגם השלג כבר לא כ''כ יורד, כך שבשנים האחרונות לא יצא לי לפקוד את ירושלים בשלג. מי יודע- אולי השנה?
השנה יש אוטובוסים מאורגנים מטעם אקלימוס,
עדיין לא יודעים אם לירושלים או למג'דל שמס. -
-
חורף בישראל אמר בהשבוע לפני 11 שנה:
אדיב אבל בעברי זה יצא כמעט חודש מעכשיו!
למי שלא יודע, מזג האוויר אינו תלוי כלל בתאריך העברי.
התאריך הלועזי הולך לפי השמש וגם מזג האוויר.
יודעי העיתים (כמו הרב מרדכי גנוט ודומיו) כשהם מדברים על מזג האוויר הם מדברים על החדשים הלועזים.
השנה, הם ציינו שבחג הסוכות כבר יהיה מאוד קר כי כבר יהיה עמוק בתוך אוקטובר. (ואכן כך היה, יגיד לי מישהו אחד אם הצליח לישון רצוף בסוכה בליל הושענא רבה...)
בשנה הלועזית אין צורך להזיז או להוסיף ימים או חודש כמו בשנה שלנו ותמיד ינואר יהיה אמצע החורף ואוגוסט לקראת סוף הקיץ.
אצלינו כדי שחודש ניסן יהיה חודש האביב צריכים להוסיף מידי פעם חודש נוסף לשנה.גילוי דעת: אין ברצוני לתמוך באלו שמשתמשים עם התאריך הלועזי כלל וכלל, כל הפוסט הזה הוא רק כדי להסביר את ההבדל.
-
אדיב
ההסתכלות התורנית היא ודאי לא כך
עיין במשנה בתענית שקבעה את סדר התעניות לפי התאריך העברי וכן זמן הזכרת הגשמים הוא מתחיל ונגמר לפי התאריך העברי. וכו' וכו' -
פוסט זה נמחק!