מתוך הספר תקון יששכר
-
להר' יששכר אבן סוסאן. חי לקראת סוף תקופת הראשונים ופעמים מובא בבית יוסף ונסמך עליו להלכה.
-
אפשר תמצית?
-
ביתר ירושמיים
לא הכל הבנתי אבל מה שכן הצלחתי לקרוא
שבסוף כל קטע הוא כותב
והכל בידי שמים!
(לא צריך להוסיף עוד שום מילה) -
מעניין…
חלק ממה שהוא אומר זה שאם ירד גשם בראש חודש טבת ושבט זה יהיה אופי החודש.
בפועל זה היה די נכון. אמנם ירדו גשמים רבים בא׳ דראש חודש אבל זה היה ל׳ כסלו…
בא׳ טבת כבר לא ירדו וכך גם אופי רוב החודש כנראה…
אבל כמו שציטט איש השלגים, הכל בידי שמיים. -
שלג בשפע ואם כבר בזה עסקינן אז יש את האליה רבה המפורסם סי׳ תקפ״ה שמביא כך וז״ל ״מצאתי כתב לעולם כשחל ר"ח שבט ביום ד' אז הוא קר ושלג גדול באותו חורף והסי' הוא ויגש ר"ת יום ו' ג' שבט כי אז הוא כך בדוק ומנוסה והירא דבר ה' הניס וגו' (אייזק דרשן)״
ודורשי רשומות היו דורשים ש״ויגש״ ר״ת ו׳ יהיה ג׳ שבט, ובהיפוך אותיות שלג גדול יהיה וקור.
האמת שבמהלך השנים לא תמיד כך היה אבל ברוב הפעמים העניין הזה היה בדוק. -
דוד אמר במתוך הספר תקון יששכר:
שלג בשפע ואם כבר בזה עסקינן אז יש את האליה רבה המפורסם סי׳ תקפ״ה שמביא כך וז״ל ״מצאתי כתב לעולם כשחל ר"ח שבט ביום ד' אז הוא קר ושלג גדול באותו חורף והסי' הוא ויגש ר"ת יום ו' ג' שבט כי אז הוא כך בדוק ומנוסה והירא דבר ה' הניס וגו' (אייזק דרשן)״
ודורשי רשומות היו דורשים ש״ויגש״ ר״ת ו׳ יהיה ג׳ שבט, ובהיפוך אותיות שלג גדול יהיה וקור.
כידוע השנה ר״ח שבט הוא ביום רביעי וממילא יום שישי הוא ג׳ שבט
כך שלאוהבי השלג השנה יש סיכוי טוב יותר...
האמת שבמהלך השנים לא תמיד כך היה אבל ברוב הפעמים העניין הזה היה בדוק.נכון, כך היה גם בשלג הגדול לפני עשור וכמדומני גם בתשפ''ב שהייתה שנה קפואה ומושלגת
-
השנה ג׳ שבט חל בשבת ולא בשישי... הפעם הבאה תהיה בתשפ״ט
-
דוד
איזה באסה...
ביאסת! -
אבל נראה לי שיש משהו גם על שנה שעשרה בטבת חל בשישי. לא?
-
איש השלגים לא יודע
אבל בשנת תשע״ד שבה ירד השלג הגדול זה היה ביום שישי של עשרה בטבת
מה זה אומר אני לא יודע אבל מה שידוע זה שאותה שנה אמנם היה בה שלג היסטורי בקנה מידה אבל גשם לא היה בה כלל...
אז מה עדיף? ברור לכולנו -
דוד אני לא בטוח שלירושלמים זה כל כך ברור....