אופטימיות או ראיית המציאות
-
מתחילת האין חורף הזה הוזכרו כאן בפורום רבות הביטויים
אופטימי חסר תקנה
ומנגד
פסימי חסר תקנה
ביטויים אלו הודבקו כאן לאנשים שונים וביניהם אני הקטן זכיתי לסטיגמה הזו שניתנה לי על ידי מיודעינו ז'ק שלמען ההגינות צריך לומר שגם עליו הודבק הכינוי ההפוך פסימי חסר תקנה.
אני לא מתכחש לזה שאני אופטימי
אבל חושבני שמן הראוי להבהיר כאן נקודה חשובה ובה יש תשובה למי שניסה להשוות אותי לאחרים...
אני מודה שאני מטבעי אדם אופטימי, אדם עם תקווה, אדם שמאמין שיהיה טוב.
ובד בבד אני מודה שהחורף הזה עד כה הוא שחון ויבש ביחס לחורף רגיל.
וזה לא סותר את אמונתי ותקוותי שבעז''ה בהמשך יפתחו ארובות השמיים ונחזור לימי החורף היפים והעליזים. כי כל עוד לא בא החורף לסיומו הכל עוד פתוח.
וזה בדיוק נקודת ההבדל.
אין לי בעיה לבוא ולהודות כאן בקול רם זה חורף על הפנים
כשהתרעמתי בעבר על כל מיני כותבים כאן שתיארו את החורף כחורף יבש ושחון זה היה התרעמות מוצדקת ביותר ונכונה לשעתה
באותם ימים היינו פשוט בתחילתו של החורף. וכל מי שהתיימר אז לקרוא לחורף יבש ושחון פשוט בלבל את המוח. לא היו אלו דברי נביאות אלא גיבובי דברים בעלמא שלא הייתה להם שום אחיזה במציאות.
אני לא התרעמתי על רואי שחורות שתחושת ביטנם הייתה שיהיה כאן חורף גרוע.
התרעמתי על אנשים שהחליטו כבר אז בתחילת תחילתו של החורף (כשהיינו עוד בשלהי הסתיו) שמדובר בחורף גרוע.
כתבו על זה מאמרים וחרזו חרוזים על דבר שעוד לא בא לעולם.
ועל זה אמרתי כבר בשעתו - זה אפילו לא פסימיות!
כיום אני לא בוש לומר שאופטימיותי ותקוותי שיהיה חורף מבורך, נגוזה..
ועם זאת אני מצהיר מעל כל במה שמאחר שאנו עדיין בעיצומו של החורף (מבחינת התקופה) אני מקווה ומאמין שההמשך והסוף של החורף יהיה הרבה יותר טוב ממה שהיה עד כה.
(את האופטימיות אי אפשר לקחת מהאופטימי.)
אך לעולם אני לא יטען שכולכם לא מבינים את המציאות ומדובר בחורף מבורך...
אם קראת עד כאן כל הכבוד! וסליחה שהטרחתי.
אבל השורה התחתונה של דברי היא - שאם מישהו חושב שאני כאדם אופטימי לא מודה באמת של המציאות הקשה כשהיא מתקיימת למול עיננו
(או בשפה אחרת - אופטימי חסר תקנה)
איננו אלא טועה!
ומכאן להשוואה ביני לבין גורמים אחרים כאן
מבלי להכנס לפרטים ושמות אבל ברמז אומר שאינו דומה מי שמתעקש על מגה מערכת שתהיה בעוד יומיים כשהמודלים מזמן קברו אותה רק כי מרשמלו אמר לפני שלושה שבועות שתהיה כזאת מערכת. לאדם אופטימי קלאסי שמתעקש לומר את דעתו האופטימית גם אם היא לצנינים בעיני אחרים.
אבל רק כשהיא מחוברת למציאות.
אני מעולם לא חלקתי ולעולם לא אחלוק על החברים כאן כאשר מציגים את המציאות כפי שהיא.
אינני מתעקש להישאר צודק.
ואני לא רואה בההעדר ההצלחה ובהתגשמות התחזית הפסימית סתירה לאופטימיות
ושוב סליחה על האריכות. -
ורק אוסיף נקודה קטנה
כיהודי מאמין, - אני מאמין שיש כח עצום למילה של יהודי.
והמקורות לכך ביהדות רבים לעניין של ברית כרותה לשפתיים, ולמד לשונך לדבר טוב. וכו' וכו'
ואני חושב שזה מחייב אותנו בשתי תחומים.
א. להתפלל
ב. לא לקבוע עובדות עתידיות רעות
כי לדברים הללו ישנה השפעה
(ובמיוחד כאשר לפעמים קורה וזה בא עם קצת כפירה בטובתו של מקום, ואי מתן ביטוי לחלק הטוב שכן הגיע. (וד''ל) )
ואני מתנצל בפני חבריי הליטאים הדיכאוניים אם אני הורס להם את החגיגה
אבל אני בטוח שאיש אשכולות כמוהו, יידע למצוא בקלות את כל המקורות שמדברים בבעיתיות של העניין של נבואות שליליות ובכח של ברית כרותה לשפתיים.
(כמובן שאיני מדבר על מתן תחזית מהימנה שמתבססת על קריאת מודלים. אלא על הטווח שמעבר למודלים. שאותו אף אחד מאיתנו לא יכול לקרוא. וכל מי שאומר, פשוט מדבר מחוסר ידיעה. אז למה סתם לדבר שחורות....) -
כנראה בכל הקשור אליך ואל אוהב שלג לא ישבע פשוט החלקתי על השלג.
לאורך התקופה שיתפתי פעולה מתוך הנאה גמורה עם הדמות שהלבישו לי כאן, ואפילו דאגתי לשדרג את הדבר (ליטאי דיכאוני וכו'), ומשום מה חשבתי שאם אצור דמות אחרת שהיא אנטיתזה לדמות שלי אז הוא יזרום עם הדבר. אבל כנראה שבדרך הפרזתי על המידה, ונגעתי בנקודות רגישות (מסתבר שגם צעירים יודעים להיפגע). ועל כך קבלו את בקשת סליחתי.
''תחשוב טוב יהיה טוב'' זה לא רק שיר אלא השקפת עולם, ולעולם אל יפתח אדם פיו לשטן כי ברית כרותה לשפתיים. אבל כאן אני מעלה שאלה (רצינית). האמנם אני ז'ק הקטן והשפל יכול בדיבור פי או בכתיבתי הפסימית לגרום ולתרום לכך שבארץ ישראל תהיה בצורת? האם בכוחי להביא לכך שבגלל דיבור פי לא ירד גשם בירושלים לדוגמא ? כח כזה אולי היה שייך לגדולי עולם שהיתה שייכת אצלם הבחינה של ''שגגה היוצאת מפי השליט'', אך מסופקני מאוד אם זה שייך גם להדיוטות כמונו. לתלות שהסיבה שלא יורד גשם היא בגלל מישהו בפורום אקלימוס שכותב בנימה פסימית ? מסופקני אם אפילו למיחש בעי. והדבר שווה בירור אמיתי ומעמיק, כי לדאבוני יותר מידי ניתוחים פסימיים שעשיתי בחיי בדברים הנוגעים לכלל התגשמו לאחר מכן אחת לאחת, ורק שלא יתברר לי לאחר מאה ועשרים שהברית שכרותה לשפתיים היא זאת שהביאה את אותן פורענויות על עם ישראל השם ירחם.
אבל כבר אמרו חכמינו: איזהו חכם- הלומד מכל אדם, וכ''ש מאנשים חכמים כמוכם, כך שאני לוקח את הדברים לתשומת לב, ומכאן ואילך אנסה בל''נ לשנות גישה והשקפה ולראות דברים בצורה יותר חיובית, וגם להיזהר שלא לגעת בנקודות רגישות מידי כגון עריכת השוואות שמסתבר שעלולות לפגוע (גם אם הדבר נעשה בהומור).
-
חלילה.
לא התכוונתי אליך בעניין של ברית כרותה לשפתיים אלא לשירים שהועלו פה בעבר או לכל מי שאמר לפני שהתחיל החורף שזה חורף גרוע...
ותאמין לי אני אוהב אותך פסימי כמו שאתה
כל עוד זה לא חורג את גבול הטעם הטוב.
אינני חושב לגביך שמדובר בפסימי "חסר תקנה"...
כמו שאני אינני אופטימי "חסר תקנה"
זה מה שמיפה א עולמינו ופורומינו דווקא הרבגווניות והדעות השונות
באתי רק להבהיר את עמדתי ומדוע ההשוואה אף שנעשתה בהומור הצליחה לקומם.
כמובן שאין לי כל קפידא ואני ממש ממש אוהב אותך סבא.... -
איש השלגים שיהיה לך יום טוב ושבוע טוב מיין טייערע קינדערלע, ותמשיך להיות אופטימי כמו שאתה.
-
ז'ק אמר באופטימיות או ראיית המציאות:
איש השלגים שיהיה לך יום טוב ושבוע טוב מיין טייערע קינדערלע, ותמשיך להיות אופטימי כמו שאתה.
לא הבנתי את המילים באידיש (חוץ מקינדערלע)
-
ילד טהור שלי
-
איך מישהו אמר לי פעם,
האופטימיים, נהנים כל החיים, מקסימום מגיע היום האחרון שלהם והם מגלים שהם טעו, תכלע'ס - הם נהנו כל החיים יום אחד הלך להם.
הפסימיים, לא נהנים כלל מהחיים, אם מגיע היום האחרון שלהם והם מגלים שהם טעו, הלך להם על כל החיים.... -
ועכשיו יבואו הפסימיים לטעון להגנתם,
שהם נהנים בחיים מהפסימיות שלהם,איך אומרים באידיש? יא יא....
-
ז'ק האידיש היא שפת אם שלך ????
למיטב ידיעתי אין כזה ביטוי "מיין טייערע קינדערלע",
יש "מיין טייערע קינד"
ויש מיין טייערער אינגאלע,המילה קינד לא מקבלת את הסיומת לע,
אזוי מיין איך - מיין טייערער זיידאלע
-
אדיב עדיף להיות פסימי !!!
כי ככה תמיד נהנים בסוף -
אם ח"ו זה אכן נגמר לא טוב - אז הפסימי ניצח והוא שמח בניחושו,
ואם בסוף זה היה טוב (לענייננו שבט-אדר גשומים מעל הממוצע) אז הפסימי שמח בתוצאה הסופית... -
אוהב שלג לא ישבע אמר באופטימיות או ראיית המציאות:
אדיב עדיף להיות פסימי !!!
כי ככה תמיד נהנים בסוף -
אם ח"ו זה אכן נגמר לא טוב - אז הפסימי ניצח והוא שמח בניחושו,
ואם בסוף זה היה טוב (לענייננו שבט-אדר גשומים מעל הממוצע) אז הפסימי שמח בתוצאה הסופית...זה לא נכון,
לפי מה שאתה מתאר לא מדובר בפסימי כלל וכלל,
פסימי אינו שמח מניחושיו או מתוצאה סופית,
למה?
שאל אותו הוא כבר ימצא סיבה למה... -
אוהב שלג לא ישבע אמר באופטימיות או ראיית המציאות:
ז'ק האידיש היא שפת אם שלך ????
למיטב ידיעתי אין כזה ביטוי "מיין טייערע קינדערלע",
יש "מיין טייערע קינד"
ויש מיין טייערער אינגאלע,המילה קינד לא מקבלת את הסיומת לע,
אזוי מיין איך - מיין טייערער זיידאלע
טיפ:
אל תנסה לתקן ליטאים בשפת האידיש, לא יילך. -
אדיב תבדוק כאן איזה חיות ותענוג מקבלים הפסימיים אם יש להם איזושהי הוכחה קלושה הבנויה גג על גג לפסימיותם (דאכט זיך אויף דאכט זיך - ולמי שאינו מבין אידיש - המילה "דאך" יש לה 2 משמעויות או גג או נדמה - ולכן אומרים על דרשה שבנויה על תיאוריות מצוצות מן האצבע שזה בנוי גג על גג...)
-
אוהב שלג לא ישבע אמר באופטימיות או ראיית המציאות:
ז'ק האידיש היא שפת אם שלך ????
למיטב ידיעתי אין כזה ביטוי "מיין טייערע קינדערלע",
יש "מיין טייערע קינד"
ויש מיין טייערער אינגאלע,המילה קינד לא מקבלת את הסיומת לע,
אזוי מיין איך - מיין טייערער זיידאלע
תפסת אותי, זאת אומנם שפת האימא שלי והאבא שלי עליהם השלום, אבל אני כבר ממש לא ממדברי האידיש, אולי טיפה מבין, אבל לא יותר מזה. מה לעשות- צבר.
אבל כשאני מברך כאן מישהו שכמעט בטוח לי שהוא לא יודע אידיש אז מה איכפת לי. באותה מידה הייתי יכול לברך אותו ''מיין טייערע קניידאלע'' או ''מיין טייערע קרעפלע'' ומן הסתם הוא היה מקבל את הברכה בשמחה... (ורק לחשוב שרק לפני פחות מיום ביקשתי ממנו סליחה...).
-
ז'ק מיין טייערע קניידאלע - אני לפעמים קורא (בחביבות - ולא בעלבון ח"ו) לבת שלי...
והיא עונה לי - שהיא קליידאלע ולא קניידאלע....מילון:
מיידאלע - ילדה
קניידאלע - כופתאות - נדמה לי שהליטאים מכירים את המילה הזאת יותר מהחסידים.... וד"ל... (נא לא להיפגע - נכתב בצחוק....),
קליידאלע - שמלה -
אדיב אמר באופטימיות או ראיית המציאות:
אוהב שלג לא ישבע אמר באופטימיות או ראיית המציאות:
אדיב עדיף להיות פסימי !!!
כי ככה תמיד נהנים בסוף -
אם ח"ו זה אכן נגמר לא טוב - אז הפסימי ניצח והוא שמח בניחושו,
ואם בסוף זה היה טוב (לענייננו שבט-אדר גשומים מעל הממוצע) אז הפסימי שמח בתוצאה הסופית...זה לא נכון,
לפי מה שאתה מתאר לא מדובר בפסימי כלל וכלל,
פסימי אינו שמח מניחושיו או מתוצאה סופית,
למה?
שאל אותו הוא כבר ימצא סיבה למה...מה אתם רוצים מהפסימים? בפירוש שמעתי בשיעור בבית הכנסת של התוניסאים בהלכות סוכה סימן תר''ל סעיף ח' שסיכך ע''ג אכסדרה שיש לה פסימין,- בין שהפסימין נראים מבפנים ולא נראים מבחוץ ובין שהפסימין נראים מבחוץ ולא נראים מבפנים ה''ז סוכה כשרה. אבל אם סיכך ע''ג אכסדרה שאין לה פסימין ה''ז פסולה. שומעים? סוכה בלי פסימים פסולה! ''ושמחת בחגך'' בסוכות? רק עם יש פסימים בסוכה...
-
ז'ק תלייק על הודעה זו ומיד אח"כ אני מוחק אותה - כי היא מאוד גזענית.....
כעת אני מבין למה הספרדים כועסים על התוניסאים....
כי התוניסאים אומרים שהספרדעים היו אחד מהמכות הקשות במצרים...
עריכה: לאור האווירה הנעימה ששורה כאן בפורום - בטוחני שאף-אחד לא ייפגע מהבדיחות האלו - ולכן בינתיים אשאיר את זה,
אם זה מפריע למאנדהו אמחוק בל"נ
-
אוהב שלג לא ישבע תיכתוב את זה באידיש ומי שאמור להיפגע לא יבין.
-
ז'ק ב-דז'שאבעס אין אות צ....