מה התחזית לחודש שבט?
-
ביתר ירושמיים חשוב ואפי' חשוב מאד להדגיש, שכל הדברים הנ"ל של לוח דבר בעיתו מבוססים על חשבון מזלות וכדומה ולא על נבואות למינהם, ועל כן צריך לדעת כמו שהוא כותב שם בעצמו שהכל בידי שמים, בידו לעצור את הגשם ובידו להוריד, וכמובן הכל תלוי במעשינו "אם בחקותי תלכו וגו' ונתתי גשמיכם בעתם" וכו', ולכן גם אם בפועל באמת לא ירד גשם כל חודש טבת ח"ו אין זה הוכחה לאי נכונות דבריו.
-
בפועל לצערנו כבר העובדה הראשונה לא מתקיימת.. כתוב שכל החודש טבת יהיה כמו א טבת. לפי הנראה הרבה ממנו לא יהיה כך...
עיקר העניין להתייחס לכל דבר בהקשרו. לא כל דבר הוא הלכה למשה מסיני. סגולה היא סגולה, זמן מסוגל הוא זמן מסוגל. אבל לא יותר מזה, אחרת כל הסגולות היו מוכחות ב100 אחוז, מה שבוודאי לא קורה. -
הי זה ממש לא נכון כי להזכירך א' טבת לא היה ממש גשום העסק התחיל (לפחות בהרים) רק אחרי השקיעה
-
ביתר ירושמיים
נו נו... -
בהקשר זה, אכתוב משהו שאימי ז"ל אמרה לי בצעירותי.
האותיות של פרשת "ויגש" רומזות לנו:
ו' יהיה ג' שבט. אם ג' שבט יחול ביום שישי (ו), קוראים את המילה ויגש מהסוף להתחלה:
שגיו - שלג גדול יהיה וקור.
ממרום שנותיי, אני יכול לספר שלפעמים זה עובד, ולפעמים לא.
השנה זה לא מסתדר.
נקווה לקור ושלג, גם אם ג' שבט חל ביום רביעי. -
בשנים תשנח תשעב תשעה זה הוכיח את עצמו יופי
-
אגב הראשי תיבות לא שוללים שנים אחרות ובודאי שזה לא אומר ששנה שלא יהיה ג' שבט זאת תהיה שנת בצורת וגם זה מוכח
-
שמואל י-ם הדברים שאמך ז"ל אמרה לך אינם אלא דברים המפורשים בספר אליהו רבא (לרבי אליהו שפירא שנדפס בשנת תקי"ז, 1757) סי' תרפ"ה אות ד' וזה לשונו "מצאתי כתב לעולם כשחל ר"ח שבט ביום ד' אז הוא קר ושלג גדול באותו חורף והסי' הוא ויגש ר"ת יום ו' ג' שבט כי אז הוא כך בדוק ומנוסה והירא דבר ה' הניס וגו' (אייזק דרשן)",
אמנם זה אינו ברור האם הכוונה לאירופה ששם היה מקום מושבו או שמא לארץ ישראל -
בהחלט לא ברור למה הכוונה, הרי תמיד תהיה ארץ שיושבים בה מעם ישראל שיהיה בה כן ותהיה ארץ שלא, אז למה הכוונה?
זה דבר מוזר מאד שהא"ר אתב זאת בספרו.
ובפועל ראיתי מישהו שעשה סקירה מכל השנים והיו כאלו והיו כאלו כמו שכתב שמואל י-ם, כך שהדבר ממש לא ברור. -
דוד פשוט שכוונתו לארץ ישראל כי אם לא תמיד באנטרטיקה ובקוטב הצפוני בפסגות הרי האנדים האלפים הקרפטים וההימאליה יש שלג גדול וקור
-
-