אפיק ים סוף מתי כבר תתחיל כאן תיירות קיץ מאירופה שיבואו להרגע קצת מהחום הלוהט אצלם.
הודעות שפורסמו על ידי אוהב גשם ולא בוץ
-
RE: לקראת קיץ רותח חלק 3פורסם בתוכן גולשים
-
RE: הימורים - חורף התשפ''זפורסם בניתוח מפות המודלים
ADA נראה לי ב50 שנה האחרונות לא היה 1300 מ"מ בירושלים
-
RE: תחזית לעונה הקרובה.פורסם בתחזית מרשמלו
ADA זה היה ברור לי
אם היה לי אחוז אחד שהוא מסתכל לא הייתי כותב דברים שיכולים להיות פגיעה בו. -
RE: לקראת נקודת ההיפוך הקיצית, הערכת מצב.פורסם בתוכן גולשים
ביתר ירושמיים לב מלכים ושרים ביד ה'.
דרך אגב טראמפ הבטיח כניעה ללא תנאי [רק הוא לא אמר מי יכנע] וקיים, אז מה לנו כי נלין.
ג. הקלות שהוא ויתר על הכל מראה כמה משמעות יש להסכם בעיניו וכמה מהר אחרי בחירות האמצע הכל יכול להתהפך.
ניחוש שלי תמתין לאיזור חגי תשרי הבעל"ט. -
RE: תחזית לעונה הקרובה.פורסם בתחזית מרשמלו
ז'ק אמר בתחזית לעונה הקרובה.:
מרשמלו אמר בתחזית לעונה הקרובה.:
תחילת חורף עם גל קור כבר בסוף נובמבר עד סוף דצמבר,וחורף שיחל עם שלג בהרים כבר בשליש אחרון של דצמבר.באחד מחדשי החורף גל חום יחסי אך קצר בכל הארץ ולאחריו גל מושלג (2013 בערך).
זמ ממש מדהים! פעם העיסוק בשלג היה מתחיל כאן באוגוסט, והיום? אנחנו רק ביוני, הקיץ עדיין לא התחיל רשמית, והפורום כאן עסוק בעיקר בתחזיות עתידיות על השלג הצפוי בחורף הקרוב, הימורים/ תחזיות. אבל יש כאן כמה עם זיכרון חזק שיודעים להגיש חשבוניות בסופו של יום, ראו הוזהרתם!
פעם היה עכשיו גלי חום וכנראה דיברתם על זה, הקייץ עכשיו משעמם מאוד ואין על מה לדבר נקוה שימשיך כך.
-
RE: תחזית לעונה הקרובה.פורסם בתחזית מרשמלו
מרשמלו מספרים שהיה אחד שהגיע בתשעה באב עם לולה ואתרוג לבית כנסת כשכולם צחקו ענה בעוז עוד תראו שאני ינצח
וכך כל אלול הוא עם הלולב והאתרוג ר"ה יום כיפור ואז כשהגיע סוכות פניו זרחו מאושר ואמר לכולם ראיתם שצדקתי הנה כולם עם לולב ואתרוג.
נקוה שהחורף הבא יהיה הזמן שהמאמינים של מרשמלו יגידו הנה רואים שצדקנו
אגב הסיפור הוא אקראי בלבד וכל המקשר דברים עושה כן על אחריותו האישית. -
RE: סיון תשפ"ו תחזית מזג אוויר מהחזאים השונים [לתת קרדיט]פורסם בתחזית מודלים
גשם עד בלי די אמר בסיון תשפ"ו תחזית מזג אוויר מהחזאים השונים [לתת קרדיט]:
ברוכים הבאים לאל ניניו חזק כ-1.5 מעל הממוצע. נשאר עוד 0.5 בשביל שניכנס לסופר אל ניניו.

האם זה בכל המקומות או רק בחלק, כי תקרא קטע זה שהעתקתי מכתבה בענין שהתפרסמה לפני כמה ימים.
'הגל הזה, שמונע על ידי רוחות מערביות חזקות, התחיל לעלות לפני השטח. במרץ 2026, הניתוחים האוקיינוסיים כבר הראו תמונה ברורה: המים הקרים של לה ניניה נעלמו כמעט לחלוטין. במקומם, אנומליות חמות התפשטו על פני רוב האוקיינוס השקט. באזור ניניו 1+2, הקרוב ביותר לחופי דרום אמריקה, הטמפרטורה כבר עלתה ב-1.5 מעלות מעל הממוצע. באזור המרכזי, ניניו 3.4, המדד העיקרי למעקב אחר ENSO, הטמפרטורה הייתה עדיין קרובה לממוצע, אבל המגמה הייתה ברורה: התחממות מהירה'. -
RE: לקראת קיץ רותח חלק 3פורסם בתוכן גולשים
ז'ק אמר בלקראת קיץ רותח חלק 3:
חֲלוֹם הַשֶּׁלֶג בִּימֵי תַּמּוּז
אולי זה פרוש נוסף לאימרת חז"ל 'חמור אפי' בתקופת תמוז קר לו'. כי הוא חושב על השלג

-
RE: פרשת השבוע- פרשת חוקת- פרשת המים (או: בזכות נשים זכו וזוכים בני ישראל למים)פורסם בתוכן גולשים
ז'ק החזון איש פעם שאל מדוע לא צריך לקום מפני כל אדם ברחוב מצד ספק דאורייתא לחומרא שהרי הוא ספק ת"ח.
וענה מדין רוב ומדין חזקה. מדין רוב שרוב בנ"א אינם תלמידי חכמים, ומדין חזקה כיון שבלידתו לא היה ת"ח מעמידים על החזקה.
נשאלת השאלה אם מישהו כותב דבר תורה נאה, האם כאן חוזרת השאלה או לא.
וכמו כן כשרואים מישהו עם פראק והמבורג האם צריך לקום מספק או שגם כאן יש רוב וחזקה, ואולי אם יש לו שטעלע זה כל קבוע כמחצה על מחצה, ואכמ"ל. -
RE: לקראת קיץ רותח חלק 3פורסם בתוכן גולשים
אפיק ים סוף כל הרעיון כאן זה ניחושים ולא הימורים.
כי הימור זה לקחת סיכון של הפסד מול סיכוי של רווח, ולכן ניחושים על כסף נקראים הימורים.
אבל כאן זה נטו תחרות ניחושים, ואם זה היה באופן שצריך לפרש נתונים אז זה היה תחרות תחזיות, אבל להימורים אין לזה קשר. -
RE: פרשת השבוע- פרשת חוקת- פרשת המים (או: בזכות נשים זכו וזוכים בני ישראל למים)פורסם בתוכן גולשים
ז'ק להרב ז'ק ראשית תודה על ההתיחסות ועל כל דברי התורה הנפלאים.
כתוב במשנה בתחילת ברכות במקום שאמרו להאריך אינו רשאי לקצר, אז גם אני יבוא בארוכה בכמה הערות.
א. לגבי מה שכתבת שעדת קורח חיים בתוך האדמה הזכרתני וורט של בעל השפת אמת שהרעיש בזמנו את כל פולין.
השפ"א שואל, רש"י אומר קורח שפיקח היה מה ראה לשטות זו, ומתרץ שראה שלשלת גדולה וכו' שמואל ששקול וכו 24 משמרות ברוה"ק וכו' ולא ידע שיעשו תשובה ומשה היה רואה. שואל השפ"א אם קורח היה כזה פיקח יכל גם לחשבן שאולי בניו יעשו תשובה ?
עונה השפ"א שפגם קשה כ"כ כמחלוקת קורח, ממשיך לילדים, וגם אם יעשו תשובה עדיין נשאר רושם ולא יוכל לצאת שמואל הנביא, אבל מתי אדם מוריש את מהותו לבניו זה במיתתו, וכמאמר חז"ל שבק חיים לכל חי, כלומר בפטירתו האדם מוריש את חייו לבניו. ולכן קורח הבין שאם הוא טועה לא יעזור תשובה ובניו שיירשו את הפגם ממנו לא יוכלו להגיע לדרגות של שקול שמואל כמשה ואהרן.
אבל היות שקורח נבלע חי באדמה לכן לא הוריש את כוחו לבניו ועל כזה דבר שלא היה מעולם גם פיקח לא יכול לחשוב רק משה בנבואה היה רואה שכך יהיה .
תכננתי לכתוב עוד שתי הערות בענין היועמשית
ובענין אם נשים שהיו מעל גיל 60 וכן גברים זקנים לא מתו במדבר אבל נגמר לי כעת הכוח ובעזה"י המשך יבוא.
המשך
ב. בענין מה שכתבת שכדרך כל הארץ מתה רק אישה אחת, הנה יל"ע האם זקנים וזקנות לא מתו במדבר, ויש רמב"ן שמבאר לגבי שבשתי הספירות שהיו לעמ"י היה אותו מספר ומבאר שזההיה פלא עצום שלא מת שום זקן בין ספירה לספירה [וגם לא התרבו כי כולם קפצו בגיל בראש השנה וכדמבאר רש"י שם], ולפי הרמב"ן יל"ע האם זה היה נס רק בין ספירה לספירה או לכל ה40 שנה
ובסברא פשוטה אנשים שיצאו ממצרים זקנים מתו במהלך ה40 שנה במדבר, וא"כ גם זקנות בכלל.
ג'. היות שכל דבר צריך להסתכל את הנקודת אור, ראיתי להמליץ טוב על היועמשית המרשעת, שידעה שאם ילחצו את הציבור החרדי באופן כלכלי בלבד לאט לאט ישברו החלשים, ולכן הלכה בקיצוניות כדרבה בחול והכריחה לעשות מעצרים וכו' וכך הציבור מתלכד ונלחם וכו'. -
RE: מודלים - תמוז תשפ''ופורסם בתחזית מודלים
אפיק ים סוף בלי להתייחס לכל המשך התגובות [הנכונות דרך אגב], אם ירושמים תמיד יותר קרירה זה מטעה לגבי מה המעלות, אבל לא לגבי הממוצע, כיון שתמיד היא יותר קרירה אז גם המתחת לממוצע שלה הוא ביחס לכך.
ואגב היום זה השתפר,
וזה לשונם,
יוני
קר מהרגיל
ב-0.7°
ירושמים. -
RE: מודלים - תמוז תשפ''ופורסם בתחזית מודלים
אנו באמצע החודש הלועזי ועדיין בירושלים קר מהממוצע ב-0.6° לפי ירושמים
מענין אם נסגור חודש רביעי קר מהרגיל, בעוד שאפי' 4 חודשים לא חמים מהממוצע הם נדירים מאוד. -
RE: פרשת השבוע- פרשת חוקת- פרשת המים (או: בזכות נשים זכו וזוכים בני ישראל למים)פורסם בתוכן גולשים
ז'ק אני חושב שגם הנשים של עדת קורח מתו לאחר שירדו חיים שאולה ויאבדו מתוך הקהל.
-
RE: פרשת השבוע- פרשת חוקת- פרשת המים (או: בזכות נשים זכו וזוכים בני ישראל למים)פורסם בתוכן גולשים
ז'ק לדבריו מובן למה העלו את הנשים לגזוזטראות למעלה והגברים היו למטה כי רצו לעשות פעולה שתדמה את עליית המי תהום הנוקבא ללמעלה והגברים למטה כנגד המים העליונים היורדים למטה.
-
RE: הימורים - חורף התשפ''זפורסם בניתוח מפות המודלים
ז'ק מה שנראה כמו שלג הולך כמו שלג מגעגע כמו שלג הוא שלג.
והנה חזרנו לויכוחים העתיקים.
ולעצם הענין אם יש סיכוי לשלג בב"ב או לא, האם גם בתש"י 1950 זה היה גראופל או שאז זה כן היה שלג ?
ואגב בתשנ"ב גרת בב"ב ?
לסיום, אל תענה לי בצורה מקצועית ותוכיח לי שזה היה גראופל כי אני מראש יודע שאתה צודק.
רק בתחושה שלנו כילדים זה היה שלג, ולדעתי עיקר הענין בשלג זה התחושה.
