לקראת ערב מרגש, ממתינים בצפיה דרוכה.
-
ביתר ירושמיים אמר בלקראת ערב מרגש, ממתינים בצפיה דרוכה.:
מה הקשר בין התמונה לבין נושא הפוסט? התשובה לפניכם.
-
אני דוקא רוצה שתוציאו את התמונות החוצה.
-
תגידו, לא אמרו שהוא יהיה בצבעים שונים?
-
מאור גליל העליון אמר בלקראת ערב מרגש, ממתינים בצפיה דרוכה.:
תגידו, לא אמרו שהוא יהיה בצבעים שונים?
הדם אזל מפניו.
-
כאן מעונן. אצלכם רואים משהו?
-
איש השלגים אמר בלקראת ערב מרגש, ממתינים בצפיה דרוכה.:
כאן מעונן. אצלכם רואים משהו?
כאן בהיר, אבל הירח משום מה נעלם.
-
קצת מרגיש לא נוח לנוכח מה שכתבתי לעיל, כי צריך להיות ''נאה דורש ונאה מקיים'', אך לנוכח סקרנותו של איש השלגים לא יכולתי לעמוד מנגד והלכתי לראות מה רואים (או יותר נכון מה לא רואים). צולם ע''י יהודי ביום חול במצלמה שמיוצרת ע''י גוי.
-
מאור גליל העליון אמר בלקראת ערב מרגש, ממתינים בצפיה דרוכה.:
תגידו, לא אמרו שהוא יהיה בצבעים שונים?
האמת היא שבעין קשה להבחין ב''ירח דם'' שעליו דיברו. אבל המצלמה דוקא קולטת את הגוון האדום של החלק המוצל כפי שאפשר להבחין בתמונות שהבאתי.
-
ז'ק אם כבר הותרה הרצועה עד הסוף (כולנו פחדנו להביא כאן את התמונות)
-
מאור גליל העליון רצית ''ירח דם''? קיבלת. שוב- בעין לא ניתן היה להבחין בגוון האדום, ובקושי ניתן היה למצוא את המיקום של הירח. אבל המצלמה? היא קלטה את הגוון האדום ועוד איך!
צולם בשעת הליקוי המלא, וכאמור- למרות שהעין א''א היה לראות כמעט כלום, המצלמה קלטה את הירח שמואר באור אדמדם.
-
והנה חזרה בתשובה כיפה לבנה קטנה וחמודה
-
ז'ק נראה לי נטפרי פוסקים להלכה שלמעיישה אסור לצלם
-
מאור גליל העליון אמר בלקראת ערב מרגש, ממתינים בצפיה דרוכה.:
ז'ק נראה לי נטפרי פוסקים להלכה שלמעיישה אסור לצלם
צריך לשנות את הנוסח ל''ליקוי ירח'' (לשון זכר) במקום ''ליקוי לבנה'' (לשון נקבה). כידוע שנטפרי מסננים תמונות של נקבות.
-
תמצית קטנה ממה שצילמתי הערב.
-
ז'ק אמר בלקראת ערב מרגש, ממתינים בצפיה דרוכה.:
מאור גליל העליון אמר בלקראת ערב מרגש, ממתינים בצפיה דרוכה.:
ז'ק נראה לי נטפרי פוסקים להלכה שלמעיישה אסור לצלם
צריך לשנות את הנוסח ל''ליקוי ירח'' (לשון זכר) במקום ''ליקוי לבנה'' (לשון נקבה). כידוע שנטפרי מסננים תמונות של נקבות.
מאור גליל העליון לא תאמין, אבל לאחר שכתבתי לך את הדברים, שמעתי שיעור שעסק לא פחות ולא יותר בנושא האם הירח- לבנה זה זכר או נקבה, ומה שנאמר שם הוא שקודם שהירח טען ש''אין שני מלכים משמשים בכתר אחד'' היה הירח בבחינת זכר, דהיינו שיש לו הכל מצד עצמו ואינו צריך לקבל מאחרים. אבל לאחר שהירח טען ש''אין שני מלכים משמשים בכתר אחד'' הולך ומיעט את עצמו, ושוב אין לו אור עצמי אלא הוא מקבל את אורו מהשמש, מאז הוא הפך להיות בבחינה של נקבה שאין לה משל עצמה אלא מקבלת מאחרים, ולכן נשתנה שמו מירח ללבנה- לשון נקבה. ועוד הזכירו שם דברי הזוהר הק' שנשים הן בבחינת סיהרא (לבנה). אז מסתבר שלא רק שיחת חולין של ת''ח צריכה לימוד, אלא גם דברי ליצנות שלהם צריכים לימוד.
-
ז'ק אמר בלקראת ערב מרגש, ממתינים בצפיה דרוכה.:
ז'ק אמר בלקראת ערב מרגש, ממתינים בצפיה דרוכה.:
אדיב אמר בלקראת ערב מרגש, ממתינים בצפיה דרוכה.:
תכינו את המצלמות.
עד כמה שהבנתי, השיא הינו בין 21:11 - 21:45כותרת: "לקראת ערב מרגש- ממתינים בציפיה דרוכה". שאלה הילכתית- האם מותר להסתכל בליקוי לבנה, האם מותר לספר לחברו ''יש ליקוי לבנה של פעם בכמה שנים, בוא תראה''. תבררו היטב ויתכן שתקבלו תשובה מפתיעה שתקלקל לכם קצת את החגיגה.
וז"ל שו"ת ישועת משה ח"ג סימן ל"ז: נראה לי דגם מטעם אחר אין לברך על הלבנה בשעת לקויה, כי הרי אמרו חז״ל בסוכה כ"ט ע"א בזמן שלבנה לוקה סימן רע לשונאיהם של ישראל. ואמרו: אין מזכירים שמו של הקב״ה על הקללה (מדה״ג בראשית כד), ואין מברכין על כוס של פורענות (ברכות נ"א ע"ב), ואין הקב״ה מייחד שמו על הרעה אלא על הטובה (מד״ת תזריע ט), בפרט במצוה זו שצריכים לקבל פני השכינה בשמחה וקבעהו בדרך זו כבד״מ אר"ח תכ"ו ב', ואנו מתפללים שהם עתידים להתחדש כמותה, ואין להסתכל בליקויה וקלקולה, ואם כן כש״כ שאין לברך אז, עכ"ל.
ואם ננקוט כדבריו, נמצא גם שכל הפירסום הגדול לליקוי הלבנה הצפוי, וההזמנה של אחרים לצפות ולתעד את התופעה, כ"ז בטעות יסודו, שהרי לגבי ראיית קשת הביא המשנ"ב (סי' רכ"ט ס"ק א') את דברי החיי אדם, וז"ל: ואין כדאי להגיד לחבירו שיש קשת מטעם "מוציא דבה". ואף שידוע שהגר"ע יוסף זצוק"ל פסק שכן יגיד לחבירו שיש קשת בכדי לזכותו בברכה, מ"מ כ"ז לא שייך לענין ליקוי לבנה, שהרי כאן יש רק את הסימן הרע ואין שום ברכה שנוכל לומר שהוא מזכה לחבירו, וא"כ לכו"ע הרי זה בבחינת "מוציא דיבה הוא כסיל".
ויעוין בספר חסידים סי' ר"ל שכתב, וז"ל: ואם אדם רואה מאורות לוקים כגון לבנה, צריך להתענות, שהרי בשביל חלום מתענה, מפני כל העולם לא כ"ש, עכ"ל. (הו"ד במשנ"ב סי' תק"פ ס"ק ב').
אמנם זה כבר לאחר מעיישה אבל...:
-
ז'ק אמר בלקראת ערב מרגש, ממתינים בצפיה דרוכה.:
ז'ק אמר בלקראת ערב מרגש, ממתינים בצפיה דרוכה.:
מאור גליל העליון אמר בלקראת ערב מרגש, ממתינים בצפיה דרוכה.:
ז'ק נראה לי נטפרי פוסקים להלכה שלמעיישה אסור לצלם
צריך לשנות את הנוסח ל''ליקוי ירח'' (לשון זכר) במקום ''ליקוי לבנה'' (לשון נקבה). כידוע שנטפרי מסננים תמונות של נקבות.
מאור גליל העליון לא תאמין, אבל לאחר שכתבתי לך את הדברים, שמעתי שיעור שעסק לא פחות ולא יותר בנושא האם הירח- לבנה זה זכר או נקבה, ומה שנאמר שם הוא שקודם שהירח טען ש''אין שני מלכים משמשים בכתר אחד'' היה הירח בבחינת זכר, דהיינו שיש לו הכל מצד עצמו ואינו צריך לקבל מאחרים. אבל לאחר שהירח טען ש''אין שני מלכים משמשים בכתר אחד'' הולך ומיעט את עצמו, ושוב אין לו אור עצמי אלא הוא מקבל את אורו מהשמש, מאז הוא הפך להיות בבחינה של נקבה שאין לה משל עצמה אלא מקבלת מאחרים, ולכן נשתנה שמו מירח ללבנה- לשון נקבה. ועוד הזכירו שם דברי הזוהר הק' שנשים הן בבחינת סיהרא (לבנה). אז מסתבר שלא רק שיחת חולין של ת''ח צריכה לימוד, אלא גם דברי ליצנות שלהם צריכים לימוד.
הירח, כפי שאתה בטח יודע אינו לא זכר ולא נקבה
השאלה היא האם להשתמש בלשון זכר ולשון נקבה וכמו ארץ ומדינה, עיר ועיירה, בית ודירה וכדו' שהם אינם לא זכר ולא נקבה ורק ניתן להשתמש בלשון זכר לזה ונקבה לזה -
ז'ק אמר בלקראת ערב מרגש, ממתינים בצפיה דרוכה.:
ז'ק אמר בלקראת ערב מרגש, ממתינים בצפיה דרוכה.:
מאור גליל העליון אמר בלקראת ערב מרגש, ממתינים בצפיה דרוכה.:
ז'ק נראה לי נטפרי פוסקים להלכה שלמעיישה אסור לצלם
צריך לשנות את הנוסח ל''ליקוי ירח'' (לשון זכר) במקום ''ליקוי לבנה'' (לשון נקבה). כידוע שנטפרי מסננים תמונות של נקבות.
מאור גליל העליון לא תאמין, אבל לאחר שכתבתי לך את הדברים, שמעתי שיעור שעסק לא פחות ולא יותר בנושא האם הירח- לבנה זה זכר או נקבה, ומה שנאמר שם הוא שקודם שהירח טען ש''אין שני מלכים משמשים בכתר אחד'' היה הירח בבחינת זכר, דהיינו שיש לו הכל מצד עצמו ואינו צריך לקבל מאחרים. אבל לאחר שהירח טען ש''אין שני מלכים משמשים בכתר אחד'' הולך ומיעט את עצמו, ושוב אין לו אור עצמי אלא הוא מקבל את אורו מהשמש, מאז הוא הפך להיות בבחינה של נקבה שאין לה משל עצמה אלא מקבלת מאחרים, ולכן נשתנה שמו מירח ללבנה- לשון נקבה. ועוד הזכירו שם דברי הזוהר הק' שנשים הן בבחינת סיהרא (לבנה). אז מסתבר שלא רק שיחת חולין של ת''ח צריכה לימוד, אלא גם דברי ליצנות שלהם צריכים לימוד.
זה מדהים כי רש''י מציין שגם החמה משמשת בשתי לשונות זכר ונקבה.
לאן נעלמה ההפרדה המגדרית עם המאורות? -
גשם עד בלי די אמר בלקראת ערב מרגש, ממתינים בצפיה דרוכה.:
תמצית קטנה ממה שצילמתי הערב.
וואו, איזה תמונות....
פשוט לא יאומן.
אתה בטוח שהצלחת לראות את הלבנה במצב כזה?
אני כמה שניסיתי לא הצלחתי
היכן היית? איזה מצלמה יש לך? זה נראה תמונה מהחלל.... -
ז'ק אמר בלקראת ערב מרגש, ממתינים בצפיה דרוכה.:
קצת מרגיש לא נוח לנוכח מה שכתבתי לעיל, כי צריך להיות ''נאה דורש ונאה מקיים'', אך לנוכח סקרנותו של איש השלגים לא יכולתי לעמוד מנגד והלכתי לראות מה רואים (או יותר נכון מה לא רואים). צולם ע''י יהודי ביום חול במצלמה שמיוצרת ע''י גוי.
יישר כח.
מה זה האור הזה?
יש לך מצב במצלמה שהופך את החושך לאור יום?
אין כאן התערבות בינה? (למי יש זמן באלול?)